חדשות בארץ

מאבטח נרצח בפיגוע ירי באריאל, המחבלים נלכדו: סיכום חדשות השבת

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, בירך על הפיגוע וקרא לרע"מ לפרוש מהקואליציה. המוסד סיכל ניסיון איראני לפגוע בדיפלומט ישראלי באיסטנבול. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 21:15)

מאבטח בן 23 נרצח אמש (ליל שבת) בפיגוע ירי בכניסה המערבית לעיר אריאל שבשומרון. לאחר צאת השבת, הותרה לפרסום זהותו של המאבטח - ויאצ'סלב (ולדי) גולב, בן 23, תושב בית שמש.

המחבלים הגיעו ברכב לעמדת השמירה בכניסה לאריאל וירו לעברה. בהמשך ירדו מהרכב וירו בגולב מטווח אפס. גולב הגן בגופו על ארוסתו, שהייתה עמו בעמדה, והציל בכך את חייה.

הערב, סמוך לצאת השבת, עצרו לוחמי הימ"מ את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע. השניים, בשנות ה-20 לחייהם, לא התנגדו למעצר. הם נתפסו באזור סלפית, ויחד עמם נתפסו גם כלי הנשק בהם השתמשו. אחד המחבלים, המזוהה עם ארגון חמאס, ישב בעבר בכלא בישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם הודעת אבל בצאת השבת: "לבנו דואב על הפיגוע בערב שבת באריאל. מחבלים נתעבים גדעו חייו של צעיר אמיץ, שברגעיו האחרונים נהג בגבורה ובאומץ לב והציל בגופו את חיי ארוסתו. מברך את כוחות הביטחון ששמו את ידם על המרצחים הארורים. תנחומי הכנים למשפחתו ולאהוביו. הטרור לא ינצח אותנו ולא ירפה את ידינו".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחתו של המאבטח שנרצח כשהוא מגן בגופו על עמיתתו מול המחבלים, אמש באריאל. כוחות הביטחון שמו הערב את ידם על המחבלים. אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה. יחד ננצח".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מבקש לשבח את השב"כ, כוחות הימ"מ וצה"ל, ששמו ידם על המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול באריאל, ולהשתתף בצער משפחת המאבטח שנרצח. מדינת ישראל תמיד ניצחה את הטרור, ונעשה כל מה שיידרש, בכל הגזרות, בכל זמן ובכל האמצעים, כדי להביס אותו גם בימים האלו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב: "אני משתתף בצערה העמוק של משפחת המאבטח שנרצח בפיגוע באריאל. בגבורתו הוא הציל חיים. יהי זכרו ברוך. אסור לחכות לפיגוע הבא. חייבים ממשלה לאומית חזקה שתחזיר את השקט והביטחון לישראל".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, בירך הערב על פיגוע הירי באריאל. בנאום שנשא, תקף סינוואר את יו"ר רע"מ מנסור עבאס וקרא למפלגה הערבית לפרוש מהקואליציה: "העובדה שאתם משמשים רשת ביטחון לממשלה הזו היא פשע שלעולם לא נוכל לסלוח לכם עליו".

עבאס הגיב על הדברים באומרו: "אנחנו לא חייבים דבר לא לסינוואר ולא לאף אחד. אנחנו עושים מה שטוב לחברה הערבית ולעם הפלסטינית. אנחנו מאמינים שהתהליך שאנו מובילים בתוך מדינת ישראל, של שותפות ושל שיח סובלני, גם יקרב את השלום הכללי בין עם ישראל לעם הפלסטיני. את ההחלטות שלנו אנו מקבלים כאן, במוסדות שלנו. אנחנו נתייעץ עם כל האנשים בחברה הערבית. נזכור גם את דעת הקהל בתוך מדינת ישראל, האזרחים הערבים. אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות ומה לא לעשות".

המוסד סיכל ניסיון של איראן לפגוע בדיפלומט ישראלי באיסטנבול, כך דווח היום באתר Iran International הפועל מלונדון ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית. הערב, שעות לאחר פרסום הדיווח, נחשף כי מנסור רצולי, איש כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, נעצר בחודשים האחרונים על ידי המוסד על אדמת איראן, ונחקר בחשד לתכנון פיגועים. בהקלטה שפורסמה, נשמע רצולי מודה כי פעל להקמת רשת טרור מבצעית ונשלח לבצע פיגועי התנקשות בשלוש מטרות מערביות - גנרל אמריקני השוהה בגרמניה, דיפלומט בשגרירות ישראל בטורקיה ועיתונאי בצרפת. 

הדלק יתייקר הלילה בחצות בשיעור של 12 אגורות לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יהיה 7.06 שקלים לליטר.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית. בצפון הארץ ובמרכזה ייתכן טפטוף. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות במעט מהרגיל לעונה. ביום שני מזג האוויר יהיהמעונן חלקית עד מעונן. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה שרבי. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון ובמרכז. בדרום יהיה אביך, ואף ייתכנו סופות חול מקומיות. לקראת שעות הצהריים הרוחות יתחזקו. לאזורנו יחדור אוויר קריר יותר ולח, וייעשה אביך ברוב הארץ.

תגיות:איראןחמאסאריאלטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה