חדשות בארץ

המדינה השיבה: ילדי אברכים יקבלו סבסוד למעונות היום גם בשנה הבאה

מפלה לליברמן: מדינת ישראל הודיעה כי היא דוחה את הקיצוץ במעונות היום בשנה נוספת. המשמעות: גם בשנת הלימודים ה’תשפ”ג יקבלו ילדי אברכים סבסוד למעונות היום

  • כ"ו ניסן התשפ"ב
ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

מכה לליברמן: מדינת ישראל השיבה היום (רביעי) לעתירה שהוגשה על ידי ארגון 'אמת ליעקב', נגד אפלייתם של לומדי רבנות ודיינות. בתשובתה, כתבה ביקשה המדינה למחוק את העתירה, היות ובכוונתה להמשיך את הסבסוד לכלל לומדי לימודים תורניים גם בשנת הלימודים הבאה.

מדובר בהודעה רשמית ראשונה של הממשלה על כך שהקיצוץ שתוכנן לפגוע בילדי האברכים ובנשותיהם – יידחה בשנה נוספת, זאת לאחר שבהכרעת בית המשפט הוא כבר נדחה עד סוף השנה הנוכחית.

כזכור, על מנת לפגוע בציבור לומדי התורה הורה שר האוצר ליברמן כי רק מי שנמצאים בלימודים מוכווני תעסוקה יזכו לסבסוד למעונות היום לילדיהם. נוסף על כך, נקבעו קריטריונים מפלים לילדי אברכים הלומדים במסלולי רבנות ודיינות, תובעים מהם להוכיח הצלחה במבחן נקודתי, בניגוד לכל שאר לימודי המקצועות בהם לא נדרשת הוכחה כזו.

ארגון 'אמת ליעקב' הגיש עתירה בעבר נגד הקיצוץ עצמו, וכעת הגיש עתירה נוספת נגד הקריטריונים המפלים לרעה וטענו כי אין כל הצדקה להבחנה שכזו. המדינה השיבה היום באופן הבא: “המשיבים יבקשו לעדכן כי בימים האחרונים התקבלה החלטה על כוונת שר האוצר ושרת הכלכלה לקבוע כי במבחן התמיכה לשנה”ל תשפ”ג, תתווסף ההכרה בלימודים תורניים”.

עו”ד זלמן בלאק המייצג את הארגון מסר: “אני שמח שהמדינה מבינה – גם אם באיחור – שקיצוץ הסבסוד רק יפגע באלפי נשים חרדיות העובדות לפרנסתן. אנחנו נמשיך להיאבק בשם רבבות משפחות חרדיות וילדיהן”.

כשליברמן ציטט את הרמב"ם, מה הוא פספס? הרב זמיר כהן בהסבר חזק ומרגש:

תגיות:שר האוצרליברמןמעונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה