חדשות בארץ

כדור חי של נשק ומכתב איומים ברצח נשלח למשפחת בנט

מכתב איומים ברצח ובתוכו כדור חי של נשק נשלח למשפחת ראש הממשלה והועבר למשטרת ישראל, נפתחה חקירה

  • כ"ה ניסן התשפ"ב
בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

מכתב איומים ברצח, ובתוכו כדור חי של נשק, נשלח לבית משפחת בנט. המכתב והכדור הועברו למשטרת ישראל, ונפתחה חקירה שהוטלה על להב 433 בשיתוף שירות הביטחון הכללי.

צו איסור פרסום גורף הוטל על כל פרט מפרטי החקירה לרבות מעורבים.

על פי הדיווח בחדשות 12, המכתב לא הגיע ישירות לבית משפחת בנט, אלא למקום ברעננה שמקושר למשפחה. על המעטפה לא היו פרטים מזהים. בשלב זה, לא ברור אם המכתב עבר את שרשרת הבידוק הקפדנית של שירות הביטחון הכללי עד שהגיע למשפחה. כמו כן, לא ידוע אם מי מבני המשפחה נחשף לתוכן המכתב עצמו, או שמא זה נעצר באחד ממעגלי האבטחה.

בעקבות מכתב האיומים החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לחשיפת מכתב האיומים וכתב: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכל, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. כולנו אנשים. ויכוחים וחילוקי דעות - כן. בריונות ואיומים - לא".

שרת הפנים איילת שקד מסרה בתגובה: "האיום שהופנה כלפי ראש הממשלה ומשפחתו מזעזע את אמות הסיפים. ערב חורבן הבית איבדנו את עצמאותנו אך ורק בשל איבה פנימית. לא יתכן שבמדינה יהודית העומד בראשה יעמוד בפני סכנת חיים מבית".

שר הביטחון בני גנץ הגיב אף הוא: "האיומים על משפחת ראש הממשלה – חציית קו אדום. הסתה ואלימות כבר הגיעו בעבר לרצח פוליטי. כדור אחד במעטפה יכול להפוך לשלושה כדורים שנורים מאקדח. אני סומך על המשטרה והשב”כ שישימו את ידיהם על האחראים לכך”.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי. אני כן יודע שאלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום. אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על 'הסתה'".

"מטורפים בודדים יש משני הצדדים ושירותי הביטחון והאכיפה צריכים לטפל בהם ולמנוע אלימות", הוסיף סמוטריץ', "אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם ביקורת פוליטית וציבורית חריפה ונוקבת כלפי מעשים נוראיים ואיומים שעשו ועושים בנט ושותפיו. נתנגד לאלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לבקר את הממשלה ולפעול בעזרת השם להחלפתה המיידית".

תגיות:נפתלי בנטאיומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה