חדשות בארץ

שיקלי בוועדת הכנסת: "נפתלי בנט, אין לך אלוקים"

בדיון בוועדת הכנסת על בקשת ימינה להכריז עליו כפורש, תקף חבר הכנסת עמיחי שיקלי בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שרת הפנים איילת שקד: "הם והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בחוזה בין העם לנציגיו הנבחרים"

שיקלי בוועדת הכנסת, היום (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שיקלי בוועדת הכנסת, היום (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

בוועדת הכנסת נמשך בשעה זו (שני) הדיון בבקשת סיעת ימינה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש. בנאום שנשא בפני חברי הוועדה, תקף שיקלי בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד: "החוזה בין העם לנציגיו הנבחרים הוא עמוד התווך של כל משטר דמוקרטי. בנט, שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך הזה, ואת הנזק שהם חוללו לדמוקרטיה הישראלית ייקח זמן רב לתקן".

"אכן, מטבע הדברים הפוליטיקה היא גם זירה פרגמטית המחייבת פשרות, ולא ניתן לעמוד בכל ההתחייבויות לבוחר. אולם מחזה אימים של הפרה סיטונאית גורפת ובוטה כל כך של כל ההתחייבויות החשובות ביותר, המהוות את עצם הלוז האידיאולוגי של מפלגת ימינה, היא מאורע חסר תקדים בדברי ימי ישראל. אירוע שבהשאלה מעולם המונחים הצבאי דגלים שחורים מתנוססים מעליו".

"זוהי זכות וחובה להתנגד לעוולה הזו, שנועדה לשרת אך ורק את טובתם האישית ומאווייהם של מי שבחרו להפנות עורף לשולחיהם, לערכיהם ולהשקפת עולמם מתוך תאוות שלטון ותמורת בצע כבוד ושררה. עולם הפוך ראיתי", הצהיר שיקלי. הוא ציין, כי בניגוד למקרים בעבר בהם הוגשה בקשה של סיעה בכנסת להכריז על אחד מחבריה כפורש, רבים מחברי ימינה מתנגדים למהלכיה באופן פעיל, וכי השימוש של ימינה בחוק כדי להכריז עליו כפורש הינו "היפוך מוחלט של תכלית החוק בכל מובן אפשרי. החוק לא נחקק לחברי כנסת שמסרבים להיכנס לקואליציה".

בהמשך הקריא שיקלי ציטוטים רבים מההבטחות של בכירי סיעת ימינה ערב הבחירות להקים ממשלת ימין: "אני גאה לעמוד כאן מול הבטחות שווא של נפתלי בנט", אמר. "כתבתי לבנט לפני כשנה, במכתב התנגדותי לממשלה, כי התייצבתי למשימה כאשר שתי מילים ניצבות כעיקרון מנחה לנגד עיניי: נצח ישראל, שבניגוד למגיש הבקשה - לא ישקר".

בסיום דבריו חשף שיקלי התכתבות בין איש התקשורת הימני יותם זמרי לבנט לפני הבחירות, במהלכה הביע זמרי חשש מהישנות המקרה של אריאל שרון שהבטיח כי "דין נצרים כדין תל אביב". בנט הבטיח לזמרי כי לא יאכזב אותו: "סמוך עליי, אני מבטיח לך שלא אאכזב אותך. יש לי אלוקים". שיקלי סיים את דבריו במילים "אין לך אלוקים, נפתלי בנט". בתום נאומו, מחאו לו חברי הכנסת מהאופוזיציה כפיים.

במהלך הדיון הסוער חבר הכנסת איתן גינזבורג, המנהל את הישיבה, הוציא שבעה חברי כנסת מהאופוזיציה. חברת הכנסת עידית סילמן, שפרשה מהקואליציה, הגיעה אף היא לישיבה והתעמתה עם השר לשירותי דת מתן כהנא שהציג את בקשת ימינה להכריז על שיקלי כפורש. "אל תעשה שקר בנפשך, תגיד את האמת", אמרה לו. "אתה יודע שהגיור שלך לא אמור לעבור בקריאה שנייה ושלישית. אתה הולך להעביר את חוק הגיור של ישראל ביתנו".

תגיות:עמיחי שיקליימינהועדת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה