חדשות בארץ

על שפת הכנרת לקה אלעד בהתקף לב. לא תאמינו מה הציל את חייו

השעון החכם של אלעד זיהה שהוא בעיצומו של התקף לב. הוא הזמין פינוי מיידי של מד"א – וחייו של בעליו ניצלו

  • כ"ד ניסן התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אלעד גולן בילה עם משפחתו על שפת הכנרת, ואז חש את שעון היד שלו מתריע על תקלה. בתחילה הוא חשב שהשעון זיהה את חולשתו, אך השעון החל לרטוט ולסמן לאלעד שהוא בסכנה. השעון כתב לו ששהדופק והסטורציה שלו לא תקינים, הוא ביצע לאלעד אק"ג וכתב לו שהוא חווה אירוע לבבי. במקביל השעון הזמין לאלעד פינוי של מד"א באופן מיידי.

"פתאום התחלתי להרגיש כאב מאוד חזק", משחזר אלעד לחדשות 12, "והשעון התחיל לסמן לי דברים. הוא כתב לי שהדופק והסטורציה שלי לא תקינים. הוא ביצע לי אק"ג ואז כתב לי שאני חווה אירוע לבבי והזמין לי פינוי של מד"א באופן מיידי. החיים שלי ניצלו".

ניידת טיפול נמרץ הגיעה למקום, ואז התברר לאלעד שהוא אכן בעיצומו של התקף לב ונמצא בסכנת חיים. הוא הובהל לבית החולים, שם טופל והתאושש. הרופאים ציינו שאילולא היה מגיע לבית החולים בשלב כל כך מוקדם בזכות השעון החכם, שזיהה את השינוי בקצב הלב, היה נגרם לו נזק לבבי משמעותי.

השעונים החכמים עולים לרוב בין 1,800 ל-2,200 שקלים. הם כבר הצילו חיים ברחבי העולם בעקבות היכולת שלהם לזהות מצוקה גופנית ולפעול עצמאית להזעקת עזרה.

אלעד לא מתכנן להוריד את השעון החכם מהיד שלו בזמן הקרוב. "אני יודע שמתנת יום ההולדת הקרובה להורים שלי כנראה תהיה משהו בסגנון הזה", הוא מסיים את דבריו. "בלעדיו לא הייתי מגיב בזמן וזה היה עולה לי בחיים שלי או בנזק כבד".

תגיות:התקף לבשעון חכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה