חדשות בארץ

ועדת הכנסת תתכנס היום. האם עמיחי שיקלי יוכרז כפורש?

ועדת הכנסת תתכנס לדיון בהכרזתו של ח"כ עמיחי שיקלי כפורש. "אני יודע מה המשמעות, מניח שתקום מפלגה חדשה שבה או שאשתלב או שאוביל"

  • כ"ד ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ועדת הכנסת תתכנס היום (שני) בשעה 10:00 לדיון בהכרזתו של ח"כ עמיחי שיקלי כפורש. המשמעות של ההכרזה היא ששיקלי לא יוכל להתמודד לכנסת הבאה בסיעה שכבר חברה בכנסת הנוכחית.

שיקלי עצמו יודע שסיכוייו מול הוועדה אפסיים, כיוון שהיא כוללת 9 נציגים לקואליציה מול 3 נציגים לאופוזיציה. גם לאחר פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה והחרמתו של וליד טאהא מרע"מ את הדיון, יש רוב מובהק לחברי הקואליציה. "אין לי ציפיות מחברי הוועדה שיבואו באמת בלב פתוח ובנפש חפצה. מדובר באנשים שיעשו מה שהבוסים שלהם יגידו להם לעשות. אני בטח לא מצפה מח"כים נורבגים שבאמת יקשיבו ויצביעו אחרת מאיך שאומרים להם להצביע"", אמר שיקלי ל'ישראל היום'.

"השאלה הגדולה היא מה זו מפלגה ומה המשמעות שלה", הוסיף. "להבנתי מפלגה היא סך ההתחייבויות שלה לבוחר, היא מצע רעיוני ואידיאולוגי, לא עסק פרטי. לכן השאלה המרכזית היא אם פעלתי בהתאם למצע האידיאולוגי ולהתחייבויות שהוצעו לבוחר. לא אני פרשתי, אלא בנט ושקד פרשו. הם פרשו מהרעיונות של המפלגה. זה מאבק כל כך צודק. אני עושה את זה עם הרבה חשק ואנרגיה".

שיקלי התייחס לכך שהוא לא יוכל לקבל שריון בליכוד, והוא יוכל להתמודד בבחירות הבאות רק דרך מפלגה חדשה. "אני יודע מה המשמעות, אבל אני לא מתכוון לצאת מהדיון ולהכריז הכרזות חגיגיות על הקמת מפלגה", הוא מדגיש. "צריך להביא בחשבון שכרגע במחנה הלאומי יש רק שתי מפלגות. ימינה ותקווה חדשה פרשו מהמחנה הלאומי והיום יש רק את הליכוד ואת הציונות הדתית, החרדים יותר סקטוריאליים. נוצר ואקום לציבור לאומי, ליברלי, מסורתי־חילוני, שלא בהכרח מעוניין להצביע לליכוד או לרשימה שהיא דתית בהגדרתה, ולכן יש פה מרחב תנועה. אני מניח שייכנסו כוחות חדשים, שבהם או שאשתלב או שאוביל".

שיקלי עצמו הכין מסמך ובו 98 סעיפים, ואתמול הוסיף עוד שני סעיפים, שבהם התבטאויות של רה"מ נפתלי בנט, איילת שקד ואנשי ימינה, שהפרו הבטחות בחירות מפורשות. בנוסף, הגיש עתירה לבג"ץ ובה דרש לדחות את הדיון בכנסת וביקש לחייב את בנט ושקד להגיע לדיון כעדים מטעמו.

שופטי בג"ץ, בתגובה, רמזו לשיקלי שהעתירה הוגשה מוקדם מדי, עוד בטרם התקיים הדיון, ושיקלי נאלץ למשוך את העתירה. "לא הבנתי מה היה הלחץ לקיים את הדיון בפגרה ולקיים אותו כל כך מהר. מה קרה? הסורים על הגדרות?", טען, והסביר שמשך את העתירה כדי שיוכל להשאיר אפשרות לעשות שימוש בטענות בעתיד. 

תגיות:עמיחי שיקליועדת הכנסתימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה