חדשות בארץ

בפער דרמטי: נשיא צרפת עמנואל מקרון נבחר לכהונה שנייה

עם סגירת הקלפיות בצרפת נראה כי הנשיא המכהן עמנואל מקרון נבחר לקדנציה שנייה, לאחר שגבר על יריבתו מהימין הקיצוני מארין לה פן

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
מקרון (תמונה: שאטרסטוק)מקרון (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא צרפת המכהן עמנואל מקרון נבחר לכהונה נוספת בתפקידו, לאחר שגבר על יריבתו מהימין הקיצוני מארין לה פן. זהו הנשיא הראשון מזה 20 שנה שזוכה בקדנציה שנייה.

מדגמים שפורסמו הערב (ראשון) עם סגירת הקלפיות מצביעים על כך שמקרון קיבל 58.2% מהקולות. זכייתו של מקרון הגיעה למרות אחוזי הצבעה נמוכים יחסית, מה שעל פי כל ההערכות היווה סכנה גדולה עבורו. מארין לה פן הודתה בהפסד, ואמרה: "יצאנו מנצחים. התנועה הפוליטית שלנו ניצחה". היא קיבלה 41% תמיכה.

התוצאות משמחות מאוד עבור יהודי צרפת, וזאת לאחר שבמהלך הבחירות לנשיאות הצהירה לה פן כי תמנע מיהודים אזרחות כפולה ויהיה עליהם להחליט אם הם צרפתים או ישראלים. לה פן גם תמכה באיסור שחיטה כשרה בצרפת.

בחודש יוני הקרוב ייערכו בחירות לפרלמנט הצרפתי, שיקבעו האם מקרון יצליח לשמר את כוחה של מפלגתו ואת הרוב ב"אסיפה הלאומית", הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי בפריז.

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן כתב בטוויטר כי “צרפת היא בעלת בריתנו הוותיקה ביותר ושותפת מפתח בהתמודדות עם אתגרים עולמיים. אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה הקרוב, באמצעות התמיכה באוקראינה, הגנה על הדמוקרטיה ומאבק נגד משבר האקלים”.

שר החוץ יאיר לפיד בירך על ניצחונו של מקרון בבחירות לנשיאות צרפת. "ברכות לחברי הטוב עמנואל מקרון שנבחר לכהונה נוספת לנשיאות צרפת", אמר לפיד. "‏מקרון הוא מנהיג חשוב מהנהגת המרכז העולמית וחבר אמת של ישראל. ‏נמשיך לעבוד יחד ולחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות שלנו".

חה"כ יום טוב כלפון (ימינה) בירך אף הוא על ניצחונו של עמנואל מקרון בבחירות לנשיאות צרפת. "מברך את עמנואל מקרון על בחירתו מחדש לנשיאות צרפת. בתקווה שקדנציה זו תתבלט ביחסי חברות עוד יותר טובים בין צרפת לישראל", אמר כלפון.

תגיות:צרפתעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה