חדשות בארץ

הוצאות מעון ראש הממשלה ברעננה: התגובה של בנט – והתשובה של הליכוד

בלשכת ראש הממשלה פרסמו תגובה מפורטת לפרסום של איילה חסון, שאישרה את הנתונים שהציגה על הוצאות בית משפחת בנט ברעננה אולם השוותה אותם לתקופת נתניהו כדי לטעון שמדובר בהוצאות פחותות בהרבה. הליכוד: "כרגיל, בנט משקר והתקשורת מחפה"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בלשכת ראש הממשלה הגיבו היום (ראשון) לפרסום של איילה חסון בחדשות 13, לפיו ההוצאות של בית משפחת בנט ברעננה הסתכמו בכ-50 אלף שקל בממוצע לחודש על חשבון משלם המיסים - לא כולל הוצאות האבטחה ומשכורות העובדים. התגובה אישרה למעשה את הנתונים שחשפה חסון, לפיהם כ-25 אלף שקל מוצאים בחודש על מזון ומשלוחי טייק-אווי, אולם בחרה להשוות את כלל הנתונים של הוצאות בית בנט ברעננה להוצאות מעונות ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה בתקופתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כדי לטעון שההוצאות בתקופת בנט פחותות בהרבה. בליכוד הגיבו כי "כרגיל, בנט משקר והתקשורת מחפה".

"מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד, להלן העובדות המלאות", פתחו בלשכת בנט את ההודעה. "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה שש נפשות), בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

"בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק שמונה בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 שקלים בחודש. צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של ראש הממשלה הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט - אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 שקלים בחודש".

"סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262,100 שקלים, לעומת 87,700 שקלים כיום", הוסיפו בלשכת בנט. "יובהר, טרם פירוט ההוצאות - עבור אירוח אירועים רשמיים בבלפור הוקצה תקציב נפרד, והוא אינו קשור לסכומים אלו. כלומר - הטענה כי בבלפור התקיימו פגישות עבודה ואירועים רשמיים אינה שייכת לעניין ההוצאות".

בהמשך ההודעה פורטו ההוצאות המלאות של משפחת בנט ברעננה, תוך השוואה להוצאות המעונות בבלפור ובקיסריה בתקופת נתניהו:

• בלפור + קיסריה: שכר צוות (102,000 שקלים), תחזוקה וניקיון (141,800 שקלים), הזמנת והכנת מזון (37,300 שקלים).

• רעננה: שכר צוות (48,000 שקלים), תחזוקה וניקיון (15,000 שקלים), הזמנת והכנת מזון (24,700 שקלים).

בלשכת בנט טענו, כי "בכל אחד מן הפרמטרים - ההוצאות בבית ראש הממשלה ברעננה נמוכות משמעותית בהשוואה לקודמו. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 שקלים לאוצר המדינה".

בסעיף "הוצאות נוספות במעונות ראש הממשלה" הובאו הנתונים הבאים:

• בלפור + קיסריה: ניקיון מיקור חוץ (865,500 שקלים), פרחים (38,000 שקלים), חשמל (171,000 שקלים), גינון (106,000 שקלים), מים (81,000 שקלים).

סך הכל שנתי: 1,261,500 שקלים.

• רעננה: ניקיון כח אדם (170,000 שקלים), פרחים (0 שקלים), חשמל (42,000 שקלים), גינון (48,000 שקלים), מים (12,000 שקלים).

סך הכל שנתי: 272,000 שקלים.

בלשכת בנט ציינו כי "מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר. לכן, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים".

"אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה. ובלבד - שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת".

בליכוד מסרו בתגובה כי "כרגיל, בנט משקר והתקשורת מחפה. בנט משפץ את ביתו הפרטי ברעננה על חשבון הציבור בסכום אסטרונומי של 50 מיליון שקלים, ללא אישור ובניגוד לחוק. החוק קובע שהמעון הרשמי של ראש הממשלה יהיה בירושלים ולא ברעננה".

"בניגוד למעון הרשמי בירושלים, המעון הפרטי של בנט לא משמש לאירוחים רשמיים כלשהם – כך שכל ההוצאות על מזון הן רק לענייניו האישיים. כזכור, נפתחה חקירה מופרכת על טייק-אווי למעון בבלפור בסך של 175,000 שקלים לחמש וחצי שנים. השופט קבע שהרוב הגדול של סכום זה הוצא על אירוחים רשמיים. כלומר, בניגוד להודעת בנט, הוצאות הטייק-אווי הפרטיות של משפחת נתניהו לא עלו על 1,300 שקלים בחודש – עשירית מההוצאות על טייק-אווי של משפחת בנט".

"כמובן שבנט, שעיכב במכוון את שיפוץ המעון הרשמי בבלפור, לא יועמד לדין על הבזבוז שלו והתקשורת תמשיך לאתרג אותו ולבקר את השלטון", סיכמו בליכוד.

חסון, שכאמור חשפה לראשונה את הנתונים על הוצאות בית משפחת בנט ברעננה, הגיבה: "אז בתוך הררי המילים, לשכת בנט מאשרת את הפרסום שלי על הסכומים שהוצאו על הזמנת והכנת מזון (טייק אווי וקניות). הם טוענים שהם חוסכים כסף למדינה בגלל שאין מבשלת. חשבתי שהם ענו לבג"ץ שמדובר בבית פרטי, חשבתי שבאו לשנות".

עיתונאי מקור ראשון, שלמה פיוטרקובסקי, צייץ כי "בלשכת ראש הממשלה נבהלו מהפרסומים של איילה חסון והגיבו בהוכחות באותות ובמופתים שבנט עולה לנו יותר בזול, אלא שבפועל הם פספסו לחלוטין את הנקודה, ורק הוכיחו (במידה רבה) שחסון צודקת. למה? ובכן, נתחיל מהבסיס של הבסיס. מגורים של ראש הממשלה ומשפחתו במעון רשמי הם לא הטבת שכר ‏ולא תנאי שירות. המגורים הללו הם חלק מהאופן שבו ראש ממשלה ממלא את תפקידו. ממילא השאלה איננה אם יותר זול להלין את משפחת בנט ברעננה או בבלפור. ראש הממשלה צריך לגור בבלפור גם אם זה יעלה למשלמי המיסים יותר".

לדברי פיוטרקובסקי, "בלשכת בנט עושים סלט מכוון ומשווים את הוצאות 'מעונות ראש הממשלה' בתקופת נתניהו להוצאות הבית ברעננה. דא עקא שאת הוצאות הבית ברעננה יש להשוות להוצאות הבית בקיסריה. שניהם המעונות הפרטיים. אם ממשלת ישראל מעוניינת להחליט על העברת מעון השרד של ראש הממשלה מירושלים בירת ישראל לרעננה (למה דווקא רעננה? למה לא פתח תקווה או הרצליה?) - שתתכבד ותקבל החלטה רשמית על כך, תשכור בית מתאים, תשפץ אותו על חשבונה, ותעביר לשם את משפחת בנט. ביתו הפרטי של ראש הממשלה לא יכול להפוך למעון שרד, ובטח שהחלטה על העברת מעון השרד של ראש הממשלה אל מחוץ לבירת ישראל לא יכולה להתקבל על ידי יועמ"שית משרד ראש הממשלה. באיזו סמכות?".

"ממילא, השוואת העלויות שהוצגה בהודעת לשכת ראש הממשלה היא פשוט הטעיה. זה כמו להשוות מחירים של תותחים וגרביים".

"גם אם בנט לא היה מקבל בבית ברעננה שום שירות מלבד אבטחה - הדבר היה לא תקין", הדגיש פיוטרקובסקי. "הוא והמשפחה צריכים לגור במעון השרד בירושלים. קבלת השירותים היא בבחינת הוספת חטא על פשע. ממילא הסכומים הספציפיים לא מאוד משנים".

באשר לטענה כי השב"כ הוא האחראי לכך שמשפחת בנט לא עברה להתגורר בירושלים, כתב העיתונאי: "נו באמת. בנט הוא המפקד של השב"כ. לא השב"כ המפקד של בנט. ואם כבר, אם בנט היה ממש רוצה השיפוצים בבלפור היו נגמרים מזמן. אנחנו אמנם ימניים אבל לא מטומטמים. נא לא לחרטט אותנו".

בסיכום הדברים, התייחס פיוטרקובסקי לעצם ההשוואה שעשתה לשכת בנט בין ההוצאות בתקופת כהונתו לבין ההוצאות בתקופת נתניהו: "די כבר עם ה'אבל ביבי'. מיצינו".

תגיות:נפתלי בנטהליכודאיילה חסוןמעון ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה