חדשות בארץ

נתניהו בשיחות סגורות: בשבוע הנוכחי יערוק ח"כ נוסף מהקואליציה

בנימין נתניהו מעריך שבמהלך השבוע הנוכחי יפרוש ח"כ נוסף משורות הקואליציה: "הממשלה סיימה את דרכה"

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בימים האחרונים לכמה ממקורביו בשיחות סגורות כי הוא מעריך שכבר השבוע יכריז חבר כנסת נוסף משורות הקואליציה על פרישתו ממנה - כך פורסם ב'ישראל היום'.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בימים האחרונים "אני יודע על אנשים בוודאות. אני לא אכנס לשמות אבל אני יכול להגיד בוודאות כי הממשלה סיימה את דרכה".

מפלגות האופוזיצה מרכזות מאמצים כי ההכרזה תהיה עוד לפני כינוס ועדת הכנסת שאמורה לקיים דיון על הכרזת חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה, דיון עליה הודיעה מפלגת רע"מ כי הוא מוחרם על ידה.

לקראת הדיון על הכרזתו כפורש, העביר ח"כ שיקלי מסמך לוועדה ובו ציין 98 הבטחות של חברי מפלגת ימינה, ובראשם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, שלטענתו הופרו במהלך מערכת הבחירות האחרונה ועד ליום הקמת הממשלה. במקביל, עתר שיקלי לבג"ץ על מנת שזה יוציא צו על תנאי שיחייב את ראש הממשלה בנט להגיע לדיון בוועדת הכנסת על הכרזתו כפורש.

נוסף על כך ביקש שיקלי מבית המשפט לדחות את השימוע שנקבע למחר ולתת לו שהות רבה יותר להתכונן אליו, לפחות 30 יום, ולאפשר לו לזמן עדים על מנת לתמוך בטיעוניו. בעתירה שהגיש טען שיקלי כי "בשיהוי נעדר כל הסבר ונימוק, לאחר שישנו שנת חורף ארוכה של כמעט שנה, פתאום החליטו המשיבים לזמן את העותר מייד, כאן ועכשיו, לדיון בבקשת הפרישה".

במקביל, סגן השר אביר קארה הודיע כי יפעל נגד ההחלטה להכריז "פורש" על שיקלי. "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע את ההפרשה של עמיחי שיקלי; הצעתי לו שיצביע בשמונת השבועות הקרובים איתנו, ובתמורה נמנע את ההפרשה מימינה - בנט מכיר את ההצעה", אמר.

תגיות:ממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה