חדשות בארץ

"עדים חיוניים": היוזמה של שיקלי שנועדה להביך את בנט ושקד

חבר הכנסת עמיחי שיקלי דורש מוועדת הכנסת לזמן את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד לדיון על בקשת ימינה להכריז עליו כפורש

שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מגיב לדרישת סיעת ימינה להכריז עליו כפורש, ויוזם מהלך שנועד להביך את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שרת הפנים איילת שקד.

במכתב ששיגר אתמול (ראשון) עורך הדין גיא בוסי, המייצג את שיקלי, ליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, לחבר הכנסת איתן גינזבורג שאמור לנהל את הדיון בבקשת ימינה וליועצת המשפטית של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן, מתבקשת הוועדה לזמן את בנט ושקד לישיבה.

לדברי בוסי, בנט ושקד הינם "עדים חיוניים", וזאת כדי לאפשר לשיקלי להוכיח מיהו הפורש האמיתי מימינה ומי פועל על פי האידיאולוגיה שלה כפי שהוצגה בפני הבוחרים במהלך מסע הבחירות לכנסת.

פרופ' אשר כהן, ממועמדי ימינה לכנסת ה-24, מתח הבוקר ביקורת חריפה על חברי הסיעה בשל הכוונה להכריז על שיקלי כפורש. כהן, שהביע בעבר את התנגדותו להקמת הממשלה והאשים את בנט בהונאת הבוחרים, אמר בריאיון לגלי ישראל כי חברי ימינה הם הפורשים האמיתיים: "אף אחד לא דמיין שמפלגה שלמה היא זאת שתעבור גוש, תקים ממשלת שמאל, תזרוק לפח את מרבית ההבטחות ובסוף תכריז פורש על חבר הכנסת היחיד שנשאר נאמן".

כהן חתם אתמול – יחד עם שי מימון, רוני ססובר ויוסף שפייזר, מועמדים נוספים לכנסת ה-24 מטעם ימינה, ועם ראשי מטות ופעילים מובילים במפלגה  – על מכתב פומבי נגד הבקשה להכריז על שיקלי כפורש. המכתב, שכותרתו "מי הם הפורשים האמיתיים?", נפתח בקביעה כי מדובר ב"דרישה חצופה ומעוותת של פורשי ימינה בהנהגת ראש הממשלה נפתלי בנט ואיילת שקד". לדבריהם, "המטרה ברורה וידועה לכל: להעניש את שיקלי על כך שכחבר כנסת התעקש ועמד על משמרת הרעיון, החזון והערכים של ימינה המקורית מתוך נאמנות לבוחרים, למועמדי הרשימה ולפעילים, שרבים מהם חתומים מטה".

"ערכים אלה, יש לחזור ולהדגיש, הוצגו במערכת הבחירות גם על ידי אלה התובעים להעניש אותו כיום, ענישה שהיא עוד צעד בהישרדותם הפוליטית. שיקלי, בניגוד אליהם, נאבק לייצג את אותם ערכים, ועושה זאת בהתמדה ובנחישות, מבלי שקיבל הבטחות וללא תמורה כלשהי. הוא עושה זאת מול אלה שדחקו את אותם ערכים הצידה במקרה הטוב ופעלו בניגוד מוחלט אליהם במקרה הרע".

לדברי החתומים על המכתב, "כל בר דעת מבין היטב את הרקע של 'התרגיל המסריח' שהביא לחקיקת סעיף הענישה על חבר כנסת שפרש מסיעתו. המטרה הברורה והפשוטה הייתה למנוע מחברי כנסת יחידים להפוך את עורם האידיאולוגי, לצאת נגד סיעתם ובוחריהם תוך כדי הפיכת עמדותיהם המקוריות, הכל תמורת טובות הנאה פוליטיות מובהקות דוגמת שריון ברשימה עתידית, תפקידים וכיוצא באלה".

"מעבר לפוליטיקה במובנה הצר, החוק מבקש במפורש 'למנוע את סילוף רצון הבוחר' ולהבטיח את קיומה של הגינות בסיסית ושל תחרות חופשית בשוק הדעות, שבלעדיהן לא תיתכן דמוקרטיה במובנה הפשוט ביותר. חברי כנסת היוצאים נגד האידיאולוגיה, נגד החזון, נגד הערכים ונגד המדיניות שהציגו והבטיחו לבוחרים, הופכים את הדמוקרטיה על פניה. הם הורסים אותה בכך שהופכים את שוק הדעות החופשי לחסר כל טעם ובעיקר לחסר כל הגינות בסיסית".

"המחוקק לא העלה על דעתו מציאות הפוכה לחלוטין. מעולם לא הייתה כוונה שחבר כנסת יוכרז כפורש בגלל נאמנותו לדרך שהותוותה בבחירות, מכיוון שהתעקש לעמוד בהבטחות מפורשות לבוחרים, ועל רקע זה שהוא נותר עקבי לדרכו ולדרכה של המפלגה, זאת לנוכח הפורשים האמיתיים, בהנהגתו של בנט, המבקשים ברוב חוצפתם להכריז עליו כפורש".

"תקצר היריעה מלפרט את מגוון ההבטחות מהבחירות: מחויבות ברורה להקמת ממשלת ימין, מניעת ראשות הממשלה מיאיר לפיד, הימנעות משותפות עם השמאל הרדיקלי, שלילת כל שותפות עם רע"מ ואף עתירה לוועדת הבחירות לשלול את חברותה בכנסת, הסדרת ההתיישבות הצעירה וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, בלימת הבנייה הפלשתינאית הבלתי חוקית המשתוללת באזורי C, השבת המשילות לנגב ועוד כהנה וכהנה".

"הערכים האלה נעלמו והושלכו הצידה על ידי הפורשים האמיתיים תמורת טובת ההנאה הגדולה ביותר – ראשות הממשלה ומשרת שר בכירה. אל טובת ההנאה הגדולה הצטרפו טובות ההנאה של חברות נורבגית בכנסת ובקואליציה".

בסיכום המכתב הדגישו הכותבים: "תחליט הוועדה מה שתחליט, ויפרשו המשפטנים את החוק כפי שיפרשו, זו סמכותם. אולם, שום הכרזה רשמית לא תשנה את התשובה לשאלה מיהם באמת אלה שפרשו באופן מהותי, ליבתי. אלה הם ראש הממשלה ותומכיו שרמסו ברגל גסה את האידיאולוגיה, החזון, הערכים והמדיניות שאותם הבטיחו תמורת טובות הנאה פוליטיות".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות שהוצב במקום השלישי ברשימת ימינה אולם התפטר מהרשימה לפני ההשבעה לכנסת, תקף אף בחריפות את ראש הממשלה: "נפתלי בנט סטה מהדרך", כתב אמש בטוויטר. "קורא לחברי ימינה להתנגד להכרזה על שיקלי כפורש ולחזור הביתה לימין. אל תתנו למועצת השורא לנהל לנו את המדינה ולהחליט על הביטחון של הילדים שלנו".

תגיות:נפתלי בנטעמיחי שיקליימינהועדת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה