נפלאות הבריאה

ארבה המדבר: איפה נמצאים הנחילים הגדולים?

איפה נוצרים נחילי הארבה, ומדוע הם מזיקים כל כך? מכת ארבה של ימינו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכת ארבה שהביא הקב"ה על מצרים היתה, כידוע, עצומה, ונחילי הארבה כילו את כל היבול של ארץ מצרים כולה. מכה בסדר גודל כזה לא חזרה על עצמה, כמובן, אך גם היום ניתן לפגוש נחילים של ארבה אשר מתקדמים מרחקים גדולים ומחסלים יבול רב. כאשר נוצר נחיל כזה, הוא מהווה אסון טבע של ממש: נחיל ארבה אחד יכול לחסל ביום אחד מאגרי מזון שהיו מספיקים כדי להאכיל 35,000 איש. ורק להשוואה נוספת: כאשר נחיל ארבה נוחת על שדה פורה, הוא מסוגל לאכול את כולו בתוך דקות בודדות.

ארבה המדבר יוצר נחילי ענק שיכולים להכיל כ-250 מיליארד פרטים של ארבה. לרוב, הנחילים הללו נוצרים במזרח אפריקה, לאחר עונת הגשמים. הנחילים הללו נודדים עם הרוח ברחבי אפריקה, ולפעמים הם מגיעים גם לאזור המזרח התיכון – בעיקר כאשר יורדים גשמים באזורי מדבר יבשים בצפון אפריקה. כאשר נחילי הארבה מתפשטים על פני היבשה, הם עושים זאת במהירות גבוהה מאוד, ובדרכם מחסלים כמעט את כל הגידולים החקלאיים שהם עוברים דרכם. כך, למשל, היה גודלו של הנחיל שהתפשט בשנת 2020 כמעט קמ"ר אחד, והוא התקדם במהלך יום אחד בלבד למרחק של כ-144 ק"מ.

נחילי הארבה הולכים וגדלים בשנים האחרונות. בשנת 2019 נוצר נחיל ארבה באפריקה, שגודלו היה הגדול ביותר שנצפה מאז שנת 1950.

הארבה מהווה איום גדול על מדינות אפריקה, בעיקר בשל גודלם העצום של הנחילים, והנזק למזון המיועד למאכל גדול מאוד. לרוב מנסים להתמודד עם הנחילים הללו באמצעות מטוסי ריסוס, אשר מרססים קוטלי חרקים על השדות שאליהם מגיע הארבה.

תגיות:ארבהנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה