חדשות בארץ

שיקלי לוועדת הכנסת: בנט אינו מלך או סולטן - לדחות את הדיון על הכרזתי כפורש

חבר הכנסת עמיחי שיקלי דורש מיו"ר ועדת הכנסת, ניר אורבך, לדחות לפחות בחודש את הדיון על הכרזתו כפורש מסיעת ימינה: "הליך שהשלכותיו הרות גורל"

שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מבקש מוועדת הכנסת לדחות לפחות בחודש את הדיון בדרישת ראש הממשלה נפתלי בנט להכריז עליו כפורש מסיעת ימינה: "הוא איננו מלך או סולטן".

במכתב שהעביר היום (רביעי) עו"ד גיא בוסי, המייצג את שיקלי, ליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך נטען כי קביעת הדיון ל-25 באפריל איננה סבירה: "12 ימים בלבד ממועד קבלת האסמכתאות, האוגדים בתוכם שני סופי שבוע ואת ימי חג החירות, הם בלתי סבירים בעליל, פוגעים פגיעה אנושה, חסרת סבירות ובלתי מידתית בזכות הטיעון של חבר הכנסת שיקלי".

עוד נטען מטעמו של שיקלי, כי מדובר ב"הליך שהשלכותיו עליו תהיינה הרות גורל, כמו לדוגמה: פגיעה בשם הטוב, פגיעה בזכות לבחור, פגיעה בזכות להיבחר ועוד".

"אנא האירו את עיניו של מגיש הבקשה כי אנו עדיין במדינה דמוקרטית, והוא איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".

"כאשר מדובר בפגיעה בשמו של איש ציבור ו/או נבחר ציבור, אזי זכות הטיעון חובה שתהא רחבה ככל הניתן", נכתב בפנייה. "קיום הדיון במועד קרוב, קצר וקשיח, בבחינת ייהרג ובל יעבור, מונעים מחבר הכנסת שיקלי לממש את זכויותיו".

"לטובת זכות הטיעון של שולחנו, נדרוש כי הדיון שבכותרת יידחה ב- 30 ימים, כך שהוא יתקיים בכל מועד נדחה לאחר ה-25 מאי 2022, בתאריך הראשון הפנוי לפי יומנכם".

כזכור, הבקשה של בנט להכריז על שיקלי כפורש מימינה הונחה בשבוע שעבר בפני ועדת הכנסת. חבר כנסת המוכרז כפורש נתון לסנקציות שונות במהלך כהונתו. בין היתר, הוא אינו יכול להצטרף לסיעה קיימת ואינו יכול להציע אי-אמון בממשלה. כמו כן, נשללת ממנו האפשרות להתמודד בבחירות שלאחר מכן במסגרת רשימה קיימת. כך שאם שיקלי יוכרז כפורש, הוא לא יוכל לרוץ במסגרת הליכוד או הציונות הדתית ויצטרך להתמודד במסגרת מפלגה חדשה.

שיקלי, שעשה באותה שעה את דרכו למולדובה, הגיב לאחר נחיתתו במדינה על החלטתו של בנט להכריז עליו כפורש: "מי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר. מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר. זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר - 'מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי'. אני סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי".

תגיות:נפתלי בנטעמיחי שיקליימינהועדת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה