חדשות בארץ

לאחר ההשחתה: שיפוצים נרחבים בקבר יוסף

צוות בינוי של מועצת שומרון נכנס לפנות בוקר לקבר יוסף בליווי אבטחה צבאית, על מנת לשפץ את המקום שהושחת על ידי פורעים פלסטינים. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "השיפוץ - החזרת הכבוד הלאומי של מדינת ישראל"

  • י"ב ניסן התשפ"ב
(קרדיט תמונה: רועי חדי, מועצה אזורית שומרון)(קרדיט תמונה: רועי חדי, מועצה אזורית שומרון)
אא

צוות בינוי של מועצה אזורית שומרון נכנס בחשאי לפנות בוקר (רביעי) למתחם קבר יוסף בשכם על מנת לשפץ את אתר הקבר. השיפוץ לאור יום נעשה לראשונה מאז ננטש המקום בהוראתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. הוא מתבצע לאחר שבתחילת השבוע עשרות פורעים ערבים תושבי שכם השחיתו את המתחם והעלו אותו באש. 

את מבצע השיפוץ מוביל ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, יחד עם צוות המועצה, מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה בניהולו של נתנאל שניר, וחברת הבנייה הר כביר מאלון מורה. המבצע מאובטח ומלווה על ידי חטיבת שומרון.

במהלך מבצע השיפוץ, נבנו מחדש החלקים במצבת האבן של קבר יוסף שנותצו ונהרסו על ידי הפורעים. בנוסף, נצבעו מחדש קירות הקבר שהושחרו בפיח בשל השריפה. השיפוץ כולל גם את פינוי השברים וההריסות, תיקון החלונות, החלפת מערכת האינסטלציה שהושחתה והתקנה מחדש של מערכת החשמל.

"זהו יום היסטורי", אמר ראש מועצת שומרון. "הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל. הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק. הם יודעים שכל עוד עם ישראל, מהארץ ומחו"ל - בהובלת ההתיישבות בשומרון - ממשיך ופוקד את המקומות הקדושים לו ואתרי המורשת הלאומיים, הם לא יכולים לנצח אותנו".

דגן הוסיף: "מלוא ההערכה והאהבה לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון, בפיקודו של מח"ט שומרון אלוף-משנה רועי צוויג, שמלווים ומאבטחים את המבצע הזה שכולו החזרת כבודו של עם ישראל ומדינת ישראל. תודתנו לראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה. אנחנו כאן כדי לתקן וכדי להבטיח שלעולם לא נעזוב ולא נתייאש. אני דורש מהממשלה להחזיר את צה"ל בצורה מלאה לקבר יוסף, להחזיר את ישיבת 'עוד יוסף חי' לפעול בצורה מלאה במקום. רק עם ישראל יודע להבטיח שמירה על המקומות הקדושים לו".

"אני מברך את הצוות המסור של המשפצים על השיקום של מתחם הקבר, וקורא לעם ישראל לחזק את ההתיישבות היהודית בשומרון ואת קבר יוסף ולהמשיך ולהגיע באלפיו לבקר כאן. עם ישראל חי", סיכם דגן.

תגיות:שכםקבר יוסףיוסי דגןמועצה אזורית שומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה