חדשות בארץ

שיקלי: "איילת שקד מנהלת את קרב ההצלה של נפתלי בנט"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי טוען כי הגיע לסיכום עם סגן השר אביר קארה על פרישתו מהקואליציה: "הוא החליט לסגת ולבחור לחזק את המבצר של בנט לקראת הקרב האחרון". לדבריו, שרת הפנים איילת שקד היא הגורם המרכזי הנלחם על הישרדותה של הממשלה

שיקלי, בעיגול שקד (צילומים: Roi Alima, Yonatan Sindel, flash90)שיקלי, בעיגול שקד (צילומים: Roi Alima, Yonatan Sindel, flash90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי אמר הבוקר (שני), כי שרת הפנים איילת שקד היא הגורם המרכזי הנלחם על הישרדותה של ממשלת בנט-לפיד. "מי שמחזיק כרגע את המבצר הזה בצורה הכי חזקה, מי שנאבקת כדי להציל את הממשלה הזאת - זו איילת שקד", אמר בריאיון לשרון גל ברדיו גלי ישראל. "אני מאמין שהיא עושה את זה כדי להעלות את המניה שלה לקראת משא ומתן עתידי. כרגע היא מי שמנהלת את קרב ההצלה של נפתלי בנט. אני אומר את זה מתוך ידיעה".

שיקלי הוסיף וטען, כי היה סיכום עם סגן השר אביר קארה (ימינה) לפרישתו מהקואליציה, בדומה לחברתו לסיעה עידית סילמן, אולם קארה חזר בו מההתחייבות.

לדברי שיקלי, "אביר נמצא בצומת אסטרטגית מבחינתו, הייתה לו אפשרות להחליט. למעשה היינו מאוד קרובים לסיכום בשבוע שעבר, היה גם סיכום שלא אכנס לפרטיו - אבל הוא החליט לסגת ולבחור לחזק את המבצר של בנט לקראת הקרב האחרון".

"הסברתי לאביר את הרציונל", הוסיף שיקלי. "הממשלה הזו סיימה את ימיה. השאלה עכשיו האם היא תיכנס למצב של מוות קליני, תתפקד בחודשים הקרובים כמו צמח בסיוע לא פורמלי של אחמד טיבי ואיימן עודה, כשאנחנו בעיצומו של גל טרור קשה. או שאנחנו עושים לממשלה הזו המתת חסד ומביאים עוד אנשים. כנראה לא היו לו את תעצומות הנפש ללכת בכל הכוח על זה".

"הייתה לחיצת יד", הצהיר שיקלי. "בצומת הזאת, אביר בחר בברית עם נפתלי בנט. הם קנו לעצמם אולי עוד כמה שבועות, אבל בסופו של דבר הממשלה הזאת הולכת להתרסק".

שיקלי נשאל על החלטתו של ראש הממשלה לבקש מוועדת הכנסת להכריז עליו כפורש מסיעת ימינה: "שקד ובנט הונו ושיקרו את הציבור כשנשבעו שלא יישבו עם מרצ, עם רע"מ ועם לפיד. הם הפרו הבטחה אחרי הבטחה, וגם דרדרו את המדינה לתהום. הלכנו עשרים שנה אחורה, אני לא זוכר כבר הרבה זמן רצף כזה של פיגועים קטלניים, של אובדן הביטחון האישי. הם מנהלים כרגע מגעים עם הרשימה המשותפת לשם רשת ביטחון. זו הפקרות מוחלטת של ביטחון ישראל, הכל למען שרידות פוליטית אישית".

"כאזרח, כאדם ציוני - לא יכופר ולא יסולח מה שבשם תאוות השררה האנשים האלה מוכנים לעשות למדינת ישראל, כשגם רואים שרובו המוחלט של הציבור נמצא במחנה הלאומי, ולציבור ברובו המוחלט יש זהות אחרת של ראש ממשלה שהוא היה מעדיף בתוך המחנה הלאומי. זה דבר מדהים לראות כמה רחוק אנשים מוכנים ללכת רחוק רק כדי שיהיה להם תפקיד, רק כדי שיקראו להם 'השר'. זה שיעור מאוד גדול, ואני מקווה שהציבור יזכור מי עמד על שלו, מי נאבק כדי לקדם השקפת עולם ציונית, ומי שיקר ורימה אותו לאורך כל הדרך".

תגיות:איילת שקדעמיחי שיקליאביר קארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה