חדשות בארץ

"בנט איבד את זה לגמרי": האם הרשימה המשותפת תיכנס לממשלת בנט?

גורמים בממשלת בנט מבקשים לנסח הסכמות עם... הרשימה המשותפת. ''קואליציה עם המשותפת? כנראה שבנט איבד את זה', הגיב ח"כ מיקי זוהר

  • ט' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

גורמים בממשלת בנט פנו למשפטנים על מנת לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת - כך דיווחה עיתונאית חדשות 13 אילה חסון. על פי ההערכות, הרשימה המשותפת לא תצטרף לקואליציה אך הממשלה תישען על אצבעותיה בכנסת כדי להעביר חוקים חשובים, וכן לאשר את תקציב המדינה הבא.

שר המודיעין אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד לא פסל על הסף את האופציה כי הרשימה המשותפת תיכנס לממשלה. לשאלת ערוץ 7 בנושא השיב: "כל מי שצריך להילחם בטרור ומבין שהלחימה בטרור היא אתגר משותף של כל אזרחי ישראל הוא מוזמן לממשלה הזו".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר הגיב לפרסום, "תגידו אתם השתגעתם? ממשלת דמים בתמיכת תומכי טרור, לא עוצרת באדום וממשיכה בדרך לביזיון הלאומי באובדן הציונות במדינת ישראל. חייבים לפרק את הממשלה הרעה הזאת אחת ולתמיד ולהקים ממשלת ימין מלא מלא, לפני שבנט יפתח במו"מ עם נסראללה".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב אף הוא בחריפות: " ''קואליציה עם המשותפת? כנראה שבנט איבד את זה'', כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הבוקר דיווח העיתון 'ישראל היום' כי בקואליציה מפעילים לחץ כבד על הרשימה המשותפת, בתקווה שלא תצביע בעד פיזור הכנסת. המטרה בכך היא שהרשימה המשותפת תודיע פומבית שתצביע נגד פיזור הכנסת, ובעקבות כך ח"כים שחושבים על עריקה יבינו שאין בחירות באופק, ולא ירצו לצאת קירחים מכאן ומכאן.

בשל כך, גורמים פוליטיים בקואליציה פנו לבכירי הרשימה המשותפת והציעו הצעות שהוגדרו על ידן כ"מרחיקות לכת". מדובר בתקציבי עתק למגזר הערבי, תמיכה בחוקים "אזרחיים" של חברי הרשימה המשותפת שייטיבו עם הציבור הערבי ועוד.

נוסף על ההטבות, בקואליציה לוחצים אידיאולוגית על הרשימה המשותפת ואומרים להם כי פירוק הממשלה הנוכחית והליכה לבחירות עשויה להקים ממשלה עם סמוטריץ' ובן גביר, הנחשבים כקיצוניים ביותר בעיני חברי המפלגה הערבית הקיצונית.

תגיות:בנטהרשימה המשותפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה