חדשות בארץ

בעקבות הטלטלה הפוליטית: ראשי הקואליציה יתכנסו היום

ראשי הקואליציה יתכנסו היום לדיון אודות המשבר הפוליטי שנוצר עם התפטרותה של ח"כ עידית סילמן ואובדן הרוב בקואליציה

  • ט' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל/פלאש90)(צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום (ראשון) את ראשי מפלגות הקואליציה, על מנת לדון במשבר הפוליטי עם פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה בשבוע שעבר. מטרת הישיבה היא לגבש צעדים נוספים על מנת למנוע ח"כים נוספים מימינה ומתקווה חדשה שיערקו את זרועות הליכוד.

מפלגת מרצ, מצידה, הבהירה כי הם יעשו הכל כדי לשמור על הקואליציה, ומוכנים לעשות וויתורים בנושא דת ומדינה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מבקש להיפגש עם יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ עידית סילמן – כך דווח ב'כאן חדשות'. מטרת הפגישה היא להגיע לפשרה בנושא החמץ בבתי החולים, כדי שסילמן תחזור בה מהתפשרותה. עוד דווח כי בקואליציה לוחצים על הרשימה המשותפת ומציעים להם חוקים ותקציבים למגזר הערבי, כדי שיתנו רשת ביטחון לקואליציה ויאפשרו העברת חוקים נוספים.

על מנת "להעניש" את ח"כ עידית סילמן על פרישתה, יכולה מפלגת ימינה לבקש מהכנסת להכריז עליה כ"פורשת". צעד זה יפגע באפשרויות שלה להתמודד בכנסת הבאה. בנוסף, ימינה יכולה להדיח את סילמן מהמשרות בהן היא מחזיקה כעת, אך ההערכה היא שהמפלגה לא תזדרז להודיע על כך, על מנת לשמור עבורה האפשרות להתחרט על הפרישה. כיום מכהנת סילמן כיו"ר הקואליציה, וכן עומדת בראשות ועדת הבריאות, חברה בוועדת הכנסת ובוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות, סמים ואתגרי הצעירים בישראל.

כזכור, סילמן הודיעה בשבוע שעבר על התפטרותה מהקואליציה. בממשלה הופתעו מהמהלך מפני שסילמן לא הודיעה על כך לאיש מראש, גם לא לראש הממשלה נפתלי בנט ולא לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. בקואליציה אומרים בעקבות הודעת סילמן: "הממשלה עוד לא נופלת. במצב של 60:60 נחזיק מעמד עד סוף מרץ 23. אם תהיה פרישה נוספת זה כבר סיפור אחר".

תגיות:קואליציהעידית סילמןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה