חדשות בארץ

כהנא: "מקווה שסילמן תבין את טעותה ותחזור לקואליציה"

השר לשירותי דת מתן כהנא הגדיר את צעדה של עידית סילמן כ"טעות", והוסיף: "כולנו ידענו לאיזו קואליציה אנחנו נכנסים"

  • ט' ניסן התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי/FLASH90)(צילום: אוליבייה פיטוסי/FLASH90)
אא

השר לשירותי דת מתן כהנא ממפלגת ימינה, הגדיר את התפטרותה של סילמן כ"טעות". עוד אמר כי הוא מקווה שעידית סילמן תחזור בה בקרוב ולא תפרוש מהקואליציה, וכי עשתה טעות ועברה לצד שהתקיף אותה מילולית בחודשים האחרונים.

"בנט לא מבטיח לנו שסילמן עומדת לחזור, אנו משאירים את הדלת בפני סילמן פתוחה. היא עברה מתקפות מאוד מכוערות בעשרת החודשים האחרונים. הלחץ כנראה השפיע גם על בעלה. היא החליטה לעבור לידיים של אלה שכל כך תקפו אותה. מקווים שתבין את טעותה", אמר בראיון ל-103FM.

"כולנו ידענו לאיזו ממשלה אנו נכנסים, ויש דברים שנצטרך להמתין איתם. לכן אנו לא עוסקים בלהכניס אצבעות לעין לחברנו בשמאל. בסיפור החמץ, זה היה אצבע בעין. זה היה כנראה סיבוב אחד יותר מדי", אמר שר הדתות.

עוד התייחס כהנא לדבריה של ח"כ גבי לסקי, שהביעה תמיכה בתשלום למשפחות מחבלים ועוררה סערה, אמר: "אמירה אומללה".

השר הבטיח כי ככל שהדברים תלויים בו ובמפלגתו – יאיר לפיד יהיה ראש ממשלה. "ככל שזה תלוי בימינה - תהיה רוטציה", אמר. "ככל שזה תלוי בכך שהממשלה תמשיך לתמוך בקווי היסוד שיצאנו איתם לדרך - אין סיבה שלא תהיה רוטציה".

כהנא התייחס לפיגוע הקשה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו שלושה צעירים: "איבדנו שלושה מטובי אזרחי המדינה, אנשים שהם מלח הארץ. אנו בתוך גל של מפגעים בודדים שעושים פיגועי השלמה. אנו עושים את כל מה שניתן כדי למגר את הטרור", אמר שר הדתות.

בתוך כך, במרצ עושים מאמצים גדולים לפייס את המפלגות הימניות בקואליציה. שר הבריאות ניצן הורוביץ העביר מסר לח"כ עידית סילמן, וביקש להיפגש עמה כדי להגיע לפשרה בעניין החמץ בבתי החולים. על פי הדיווח, הורוביץ ציין שיהיה מוכן ללכת רחוק על מנת שסילמן תחזור לקואליציה.

כזכור, הודעתו של שר הבריאות הורוביץ למנהלי בתי החולים ודרש מהם לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים בימי הפסח - היתה הקש ששבר את גב הגמל, והוביל להתפטרותה המהדהדת של יו"ר הקואליציה עידית סילמן. ימים ספורים לפני שפרשה אמרה: "אנחנו באצבעות שלנו לא נוכל לאדם כזה להמשיך להיות שר". ראש הממשלה נפתלי בנט, לא העניק גיבוי לחברת מפלגתו, שהחליטה להתפטר.

תגיות:כהנאעידית סילמןקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה