חדשות בארץ

שיקלי: תאוות השררה של בנט הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הציבור

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב על כוונתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להכריז עליו כפורש מסיעת ימינה: "סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי"

שיקלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)שיקלי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב הערב (מוצאי שבת) לראשונה על החלטתו של יו"ר ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט, להכריז עליו כפורש.

"עם נחיתתי במולדובה, במסגרת שליחות של 'איחוד הצלה', נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש", כתב שיקלי. "ומי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר. מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר".

"זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר - 'מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי'. אני סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי".

כזכור, ביום חמישי נמסר מטעם ימינה כי ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לבקש מהכנסת להכריז על שיקלי כפורש מהסיעה. המהלך נועד, כך נראה, להרתיע את חברת הכנסת עידית סילמן שהודיעה יממה קודם לכן על פרישתה מהקואליציה, וכן להרתיע חברי כנסת אחרים מהסיעה מללכת בעקבותיה.

הבקשה של בנט, שלדברי לשכתו זוכה לגיבוי כל חברי סיעת ימינה, תובא לדיון ולהצבעה בוועדת הכנסת, בראשה עומד חבר הכנסת ניר אורבך, ב-25 באפריל, לאחר חג הפסח. חבר כנסת המוכרז כפורש נתון לסנקציות שונות במהלך כהונתו. בין היתר, הוא אינו יכול להצטרף לסיעה קיימת ואינו יכול להציע אי-אמון בממשלה. כמו כן, נשללת ממנו האפשרות להתמודד בבחירות שלאחר מכן במסגרת רשימה קיימת. כך שאם שיקלי יוכרז כפורש, הוא לא יוכל לרוץ במסגרת הליכוד או הציונות הדתית ויצטרך להתמודד במסגרת מפלגה חדשה.

תגיות:נפתלי בנטעמיחי שיקליימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה