חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: חילופי אש כבדים בג'נין, ישראל תקפה בסוריה

כוחות ישראליים חדרו למחנה הפליטים ג'נין והותקפו, ישראל תקפה במרכז סוריה, וחשד לפשע מלחמה באוקראינה. סיכום חדשות השבת

אא

ישראל תקפה בסוריה: ישראל תקפה הערב מהאוויר באזון מסיאף שבמרכז סוריה. לדברי גורם צבאי סורי: "התקיפה פגעה בכמה אזורים במרכז המדינה, אך מערכות ההגנה האווירות יירטו חלק מהטילים". יצוין כי התקיפה הקודמת בסוריה, שכלי תקשורת ייחסו אז לישראל, אירעה לפני כחודש וחצי.

חילופי אש בג'נין: כוחות מיוחדים מיחידת דובדבן ומסיירת גולני נכנסו למחנה הפליטים ג'נין, כדי לעכב לחקירה את קרוביו של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף. התפתחו במקום חילופי אש כבדים, הפלסטינים דיווחו על הרוג ו-13 פצועים, אך לא היו נפגעים בקרב הכוחות הישראליים.

הצעה חדשה תובא לממשלה: מחר (א') צפויה להיות מוגשת לממשלה הצעה להקמת צוות שיבחן שלילת זכויות שונות וביניהן קצבאות, למחבלים אזרחי ישראל. הצעה זו שייכת לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר יאיר לפיד ולשר מאיר כהן. יצוין כי לפני חודשים ספורים הוגשה הצעה דומה מאוד, אך לא עברה בממשלה.

חשד לפשע מלחמה באוקראינה: נשיא אוקראינה דורש מהעולם להגיב בחריפות להפצצה ביום שישי האחרון בה נהרגו לפחות 52 בני אדם בתחנת רכבת במזרח אוקראינה. לטענת זלנסקי, זהו פשע מלחמה והוא הבטיח: "נמצה את הדין עם האחראים". בתגובה טענו ברוסיה כי דווקא הכוחות האוקראינים ביצעו את הירי.

ראש ממשלת בריטניה בפגישה עם זלנסקי: בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, נפגש עם נשיא אוקראינה זלנסקי בקייב. "הפגישה מתקיימת כמחווה של סולידריות עם העם האוקראיני", נמסר מלשכתו של ג'ונסון. בלשכה גם ציינו כי ג'ונסון ידון עם זלנסקי בסיוע כלכלי וצבאי נוסף לאוקראינה.

פינלנד: אחרי שפינלנד הצטרפה כחברה בנאט"ו היא הותקפה על ידי מטוסי קרב רוסיים, ובנוסף הופעלה נגדה מתקפת סייבר כבדה על ידי רוסיה, שכוונה נגד תאגידים גדולים וחברות במדינה.            

אתר החרמון: הסתיימה עונת הסקי בחרמון. החל ממחר הכניסה לאתר תהיה בחינם, אך הכניסה לאטרקציות ולרכבל תהיה בתשלום.

התחזית: מחר (ראשון) וביום שני צפוי להיות נעים וקריר בהרים. ביום שלישי ירדו הטמפרטורות ומזג האוויר יהיה מעונן חלקית. כך צפוי להיות גם ברביעי ובחמישי.

תגיות:אוקראינהסוריהסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה