חדשות בארץ

חברת הקואליציה: תומכת בתשלום של אבו מאזן למשפחות המחבלים

חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ הביעה את תמיכתה במשכורות החודשיות שמעניקה הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים: "צריך לדאוג שלילדים תהיה פרנסה". הליכוד: "הממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור"

זירת הפיגוע בתל אביב, אמש. בעיגול: לסקי (צילומים, נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע בתל אביב, אמש. בעיגול: לסקי (צילומים, נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:52)

חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ הביעה הבוקר (שישי) את תמיכתה בתשלומים שמעניקה הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים שביצעו פיגועים בישראל.

בעקבות הפיגוע הקשה אמש בתל אביב, התראיינה לסקי לזאב קם בכאן ב' ונשאלה האם תרצה לגנות את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שישלם למשפחת המחבל משכורת חודשית: "אתה יודע את העמדה שלי", השיבה. "אני חושבת שכל העניין הזה של זכויות, אנחנו צריכים להסתכל על זה באופן כולל. יש ילדים שנשארים ללא פרנסה. כדי למנוע שילדים ונשים ילכו לדרך הטרור, צריך לדאוג שגם להם תהיה פרנסה".

"אני יודעת שקשה לאנשים לשמוע את זה, אבל זו האמת", הוסיפה לסקי. "בדיוק כפי שאני חושבת שלא צריך לעשות ענישה קולקטיבית למשפחות, לא להריסת בתים ולא למעצרים מנהליים".

בתגובה לדבריה של לסקי, נמסר מהליכוד: "שעות ספורות אחרי הפיגוע הנורא בתל אביב, חברת הקואליציה של בנט, ח״כ גבי לסקי, מביעה תמיכה בתשלומים של הרשות הפלסטינית למחבלים – כולל למחבל שרצח אמש שני ישראלים בתל אביב. אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "מנסה להבין מה יהיה הרגע שבו חברי הכנסת שעוד נשארו בימינה יפסיקו להתפלל להמשך קיומה של הממשלה הרעה והמסוכנת הזו של השמאל העייף והמבולבל והתנועה האסלאמית, ויבינו שהגיעה העת ללכת עם הלב והערכים בעקבות עידית ולעשות את המעשה הנכון למען עם ישראל ומדינת ישראל".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תקף את חברי ימינה ותקווה חדשה: "מה שמדהים זה שפעם, מזמן מזמן, לפני שנה בערך, היינו קוראים דעות הזויות שכאלה ואומרים 'תודה לאל שהאנשים האלה לעולם לא יהיו בשלטון'. היום אנחנו אומרים: 'תודה איילת שקד, ניר אורבך, אביר קארה, יום טוב כלפון, גדעון סער, יועז הנדל, זאב אלקין, שזו המדיניות הרשמית של מדינת ישראל".

קולות ביקורת על דבריה של חברת הכנסת ממרצ נשמעו גם מתוך הקואליציה. יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, מסר: "דבריה של ח"כ לסקי חמורים, חסרי אחריות ומנוגדים לחלוטין לעמדת הממשלה. תגמול מחבלים ובני משפחותיהם על ידיט הרשות הפלסטינית בשל מעשיהם הנפשעים מעודד טרור".

חבר מפלגתו של סער, שר התקשורת יועז הנדל, הגיב: "אמירה הזויה. שנים שמדינת ישראל לא מקזזת תשלום משכורת המחבלים מהרשות הפלסטינית. זה צעד קשה אבל חיוני כדי לצמצם מוטיבציה של המחבלים הפלסטינים. מי שיוצא לרצוח יהודים חייב לדעת שביתו ייהרס ומשפחתו תסבול".

יו"ר סיעת כחול לבן, חבר הכנסת איתן גיזנבורג, אמר: "אין שום דרך להצדיק תשלומים למשפחות מחבלים. זו אמירה מיותרת ואומללה שלא היתה צריכה להיאמר, ואני מקווה שגבי תחזור בה. מי שעוסק בטרור צריך להבין שגם סביבתו תישא בהשלכות. טוב שמערכת הביטחון מקזזת כספים שמיועדים למשפחות המחבלים, וכך צריך להמשיך לעשות".

בעקבות הסערה שחוללו דבריה, כתבה לסקי בטוויטר: "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע, ואני מתנצלת עליה. אני מגנה באופן חד-משמעי את הפיגוע המזוויע אתמול. משתתפת בצערן של המשפחות ושולחת תנחומים למשפחות. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אומרת באופן חד משמעי שיש להילחם כנגדו ויש לעשות הכל כדי להבטיח ביטחון".

תגיות:הרשות הפלסטיניתפיגוע בתל אביבגבי לסקימשכורות מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה