חדשות בארץ

בתום מצוד לילי: המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב אותר וחוסל

בתום מרדף של שעות אחרי המחבל, תושב מחנה הפליטים ג'נין, הוא אותר על ידי השב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ונהרג במהלך חילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ. בבית החולים איכילוב מאושפזים שמונה פצועים, אחד מהם במצב אנוש

זירת הפיגוע, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)זירת הפיגוע, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:01)

בתום מצוד של שעות, חיסלו הבוקר (שישי) כוחות הביטחון את המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, בו נרצחו שני בני אדם.

המחבל, חמוש באקדח, פתח אמש, בסביבות השעה 21:00, באש לעבר יושבים במסעדת "אילקה" ברחוב דיזנגוף ולעבר עוברי אורח, ונמלט מהמקום. הוא אותר על ידי השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו, ונהרג במהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

מהשב"כ נמסר כי המחבל הינו ראאד חאזם, בן 28 ממחנה הפליטים ג'נין ששהה בישראל באופן בלתי חוקי. הוא אינו משויך באופן מובהק לאחד מארגוני הטרור, ואין לו עבר ביטחוני או מעצרים קודמים. חקירת הפיגוע נמשכת.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס לאיתורו וחיסולו של המחבל: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני, לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל".

"הדגשנו אמש שיקח ככל שיקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו. פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "תם ולא נשלם. שמנו את ידינו על המחבל הנתעב. נרחיב את הפעולות שלנו מול גל הטרור בהתקפה, בהגנה ובמודיעין. המחיר שנגבה מהמפגעים ושולחיהם יהיה כבד. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים, מאחל החלמה לפצועים, ומביע הערכה לכוחות שפעלו וממשיכים לפעול מסביב לשעון. נמשיך לפעול בכל מקום בו יהיה צורך".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר: "פעולה נחושה ומקצועית של משטרת ישראל ולוחמי שב"כ הובילה הבוקר לחיסולו של המחבל שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. כל מי שינסה לפגוע או יפגע באזרחי ישראל - דמו בראשו. אני מודה לכלל כוחות הביטחון שעסקו במהלך הלילה בחיפוש אחר המחבל, באיתורו ובחיסולו".

ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן במהלך הלילה בהתפתחויות. הוא יקיים הבוקר הערכת מצב עם שרי הביטחון וביטחון הפנים וראשי מערכת הביטחון. "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט ולחסלו", מסר ראש הממשלה. "אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

לבתי החולים איכילוב, וולפסון ושיבא פונו מזירת הפיגוע 17 פצועים. הרופאים באיכילוב נאלצו לקבוע את מותם של שניים מהפצועים. בבית החולים מאושפזים הבוקר שמונה בני אדם. מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש, ונשקפת סכנה מיידית לחייו. שלושה פצועים נוספים, שמצבם קשה, יצאו מכלל סכנה ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ השונות. מצבם של ארבעה פצועים מוגדר קל עד בינוני.

תגיות:פיגועתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה