חדשות בארץ

בעלה של סילמן: "לכל אחד יש קווים אדומים"

שמוליק סילמן, בעלה של יו"ר הקואליציה שהודיעה על התפטרותה הדרמטית, מסכים עם הטענה שחברי ימינה הפרו לא מעט הבטחות בחירות

  • ו' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל/פלאש90)(צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אא

שמוליק סילמן, בעלה של יו"ר הקואליציה שהתפטרה בקול רעש גדול ח"כ עידית סילמן, אמר כי חברי ימינה צריכים להתנצל בפני בוחריהם על כך שהפרו לא מעט הבטחות בחירות.

"אתה יכול להגיד בכנות שעידית שיקרה להמון אנשים, בהיבט של מה שהיא אמרה לפני הבחירות ומה שהוא עשתה אחרי הבחירות?", נשאל סילמן בראיון לרדיו 'גלי ישראל'. התשובה של סילמן היתה חד משמעית: "אני חושב שהם התחייבו על דברים והם צריכים להתנצל, מה השאלה בכלל? מישהו אומר במדינה שהם לא שיקרו?".

סילמן התייחס להקמת הממשלה עם רע"מ ואמר: "אני יכול להגיד לכם שגם אתם הייתם נכנסים לקואליציה, זה לא פשוט, אתה בא אחרי שנתיים של בחירות. לכל אחד יש קווים אדומים, עידית אומרת לי שמה המהות של עניין החמץ? ערך הרעות. מה אכפת לך להתחשב?!.

"מישהו יכנס עם נעליים למסגד? לא, יעבירו חוק על זה? לא, אתה תכבד", טוען סילמן. "עידית לא תמכור את העולם הבא שלה תמורת שום דבר. תבוא ליהודי ותאמר: תמכור את העולם הבא שלך תמורת כסף, אתה מכיר מישהו שיסכים? היא קיבלה החלטה אישית – לא תהיה גזירת המעונות, לא יהיה גיור ולא יהיה מתווה רפורמי כי מעניין אותה העולם הבא שלה".

בתוך כך, אתמול ביקש ח"כ משה ארבל מתנועת ש"ס את סליחתה של עידית. את הדברים אמר בראיון ל'כיכר השבת'. "השבוע נפגשתי עם עידית, אני אומר כאן: אני אוכל את הכובע. כן, לא הערכתי נכון, טעיתי בהערכה, ואני שמח שטעיתי. אני באתי לשוחח איתה על סוגיית החמץ בבתי החולים.

"על פרישה לא שמעתי", ממשיך ארבל, "על הקושי הגדול שהיא נמצאת בו כן. לא האמנתי לה. ואני שמח שהגעתי למצב שכן, טעיתי. אני בהזדמנות הזאת רוצה לבקש ממנה סליחה, סליחה שטעיתי בך, סליחה שהתבטאתי נגדך. אני מודה להקב"ה שנתן לך את התבונה והדעת שלעת הזאת הגעת למלכות.

"מזמור לתודה", אמר ארבל. "צריך להודות לקב"ה, תהליכים מאוד משמעותיים ובעיקר הסיבה: הסיבה המרכזית, הקש ששבר את גב הגמל, זו הזהות היהודית של המדינה. המאבק של מרצ לאסור את סוגיית החמץ בבתי החולים, זה לא מאבק על חמץ אלא מאבק על מדינת כל אזרחיה".

לדבריו, סוגיית החמץ היא שהכריעה את ח"כ סילמן: "זה היה הנושא, מידיעה אני אומר, התגובה שהיא קיבלה והכתף הקרה שקיבלה, מניצן הורוביץ על גבול שביזה אותה, ויו"ר המפלגה שלה בנט פשוט מבזה בפומבי, בנושא שקדוש ויקר לא לחרדים ולדתיים אלא לכמעט 80% מאזרחי מדינת ישראל".

תגיות:עידית סילמןשמוליק סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה