חדשות בארץ

בעולם סיקרו את הדרמה הפוליטית: "משבר קואליציוני בישראל"

אתרי חדשות ועיתונים מובילים בעולם התייחסו להתפטרותה של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן: "ממשלת ישראל במשבר"

  • ו' ניסן התשפ"ב
(צילום: מארק ישראל סלם/POOL)(צילום: מארק ישראל סלם/POOL)
אא

עיתונים רבים ואתרי חדשות ברחבי העולם התייחסו לצעד הדרמטי והאמיץ של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן. רבים הדגישו כי מדובר במשבר משמעותי לממשלה ואובדן רוב בכנסת, אך הוסיפו וציינו כי כרגע הממשלה ממשיכה לתפקד.

ה"ניו יורק טיימס" כתב בכותרת: "ממשלת ישראל במשבר אחרי שמחוקקת בכירה פרשה מהקואליציה". בהמשך העניק העיתון פרטים נוספים: "עידית סילמן עזבה את הקואליציה שאותה ניהלה, והותירה את הממשלה בלי רוב פרלמנטרי. אך המהלך שלה לא אומר שהאופוזיציה יכולה לנצח בהצבעת אי אמון – לפחות לא בשלב הזה".

באתר CNN נכתב: "הקואליציה של ממשלת ישראל איבדה את הרוב שלה, אחרי שהמחוקקת הימנית עידית סילמן התפטרה".

ה"גרדיאן" סיקר את ההתפטרות ודיווח לקוראיו כי "נפתלי בנט איבד את הרוב אחרי שחברת פרלמנט התפטרה מהקואליציה". האתר הבריטי ציין ש"הפרישה של עידית סילמן, שמגיעה על רקע וויכוח סביב לחם בפסח, משאיר את ראש הממשלה הישראלי עם מספר מנדטים זהה לאופוזיציה".

בעיתון האוסטרלי "קנברה טיימס" התייחסו למשבר בקצרה: "הממשלה הישראלית איבדה את הרוב שלה", עדכן העיתון. התמונה הראשית בכתבה היתה של ראש הממשלה נפתלי בנט, ושמה של סילמן הוזכר רק לקראת סוף הכתבה, שם תוארה כ"חברה בספסלים האחוריים של מפלגת ימינה".

העיתון LPH  הצרפתי דיווח על הטלטלה בישראל, וציין כי מדובר ב"דרמה פוליטית: עידית סילמן פורשת מהקואליציה". עם זאת, העיתונים המרכזיים בצרפת ובאירופה לא התייחסו בשלב הזה לנושא.

תגיות:משבר קואליציוניעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה