חדשות בארץ

עמית סגל: יש עריק נוסף ממפלגת ימינה. מיהו?

השלב הבא של הדרמה הפוליטית: מי העריק הבא מימינה? הפרשן הפוליטי עמית סגל חושף מגעים קדחתניים שהתקיימו לאורך היום בין סילמן, שיקלי וקארה

  • ה' ניסן התשפ"ב
קארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקואליציה מתרסקת? הערב (רביעי) חושף הפרשן הפוליטי עמית סגל כי ח"כ נוסף בימינה, אביר קארה, שוקל עריקה. לדבריו של סגל, "אביר קארה ניהל לאורך היום מגעים של שעות עם שיקלי וסילמן שבהם ניסחו הסכם להתפלגות מימינה והקמת סיעה".

סגל מוסיף ומציין כי קארה לא סיפר על כך לבנט ורק אמר שנפגש עם סילמן בנפרד כדי לשכנע אותה לא להתפלג מימינה. "ובכן, ממתינים לקארה", סיכם סגל.

סילמן, קארה ושיקלי ניסחו הסכם התפלגות - אך קארה טרם חתם עליו ומופעלים עליו ועל ח"כים נוספים לחצים כבדים.

במידה והשלושה יפרשו מסיעת ימינה הם ירוויחו את חירותם הרשמית מימינה ומימון מפלגות. קארה יוכל לפעול כסיעה עצמאית ולהפעיל יותר לחץ על בנט בסוגיות מדיניות וכלכליות. ככל הנראה קארה מעוניין בהמשך כהונת בנט, והשניים האחרים בדיוק ההפך.

עוד חושף הפרשן הפוליטי כי אמש נפגש יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עם יו"ר הקואליציה הפורשת עידית סילמן. הפגישה הסתיימה בשעה 03:00 לפנות בוקר, ואז הקליט נתניהו את סרטון הוידיאו שבו הוא משבח את סילמן על הצעד האמיץ שנקטה.

כזכור, הבוקר הודיעה יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, כי תפרוש מהממשלה. "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל", אמרה בהודעת הפרישה. "הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת, היא קו אדום מבחינתי".

ראש הממשלה בנט הגיב היום לצעדה של סילמן במהלך ישיבת סיעת ימינה. לדבריו, "עידית עברה רדיפה במשך חודשים, אלימות מילולית מאנשי ביבי וסמוטריץ׳ ברמה הנוראית ביותר. היא תיארה בפניי את האיומים על מקום העבודה של שמוליק בעלה ועל הילדים שלה בבני עקיבא. היא נשברה בסוף.

"הדבר המרכזי שאנחנו צריכים לעסוק בו כרגע הוא ייצוב הסיעה והקואליציה', אמר ראש הממשלה. "שוחחתי עם כל ראשי המפלגות - כולם רוצים להמשיך עם הממשלה הזו. הממשלה הזו עובדת למען אזרחי המדינה. יש 8% צמיחה, הפסקנו את הזרמת המזומנים לחמאס, אנחנו מנהלים מערכה בהקשר האיראני, ונלחמים בפשיעה במגזר הערבי. יש פה הזדמנות לקחת את האירוע הזה, ללמוד ממנו ולתקן את הפערים שנוצרו".

בנט הוסיף: "כל הממשלה הייתה מושתתת על שמירת הסטטוס קוו - ולא על עשיית תנועות חדות. האלטרנטיבה היא עוד בחירות ואולי עוד בחירות אחריהן, וחזרה לימים של חוסר יציבות מסוכנת למדינת ישראל".

במהלך הישיבה התפרץ ח"כ ניר אורבך התפרץ לעברו של בנט: "לא ייתכן שהשתמשת בביטוי גדה מערבית. זה לא קשור לשאר המפלגות בקואליציה. זה סתם לשלם מחיר בבית האידיאולוגי שלנו, הכנסתם אותי לסיטואציה בלתי אפשרית''.

גם שאר חברי המפלגה הביעו את זעמם על כך שבנט השתמש בביטוי "הגדה המערבית", ועל העדר קידום החקיקה והרעיונות של חברי הכנסת מימינה.

פרשן חדשות 12, עמית סגל, על הפצצה הפוליטית שהטילה חברת הכנסת עידית סילמן עם הודעתה על פרישתה מהקואליציה. צפו:

(קרדיט: היוטיוב של עמית סגל)

תגיות:עידית סילמןאביר קארהנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה