חדשות בארץ

המערכת הפוליטית סוערת: מקבץ תגובות בעקבות פרישתה הדרמטית של סילמן

בשמאל מגנים, בימין מברכים: הממשלה איבדה את הרוב בעקבות פרישתה של ח"כ עידית סילמן

  • ה' ניסן התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי/FLASH90)(צילום: אוליבייה פיטוסי/FLASH90)
אא

המערכת הפוליטית עברה טלטלה משמעותית הבוקר (רביעי) בעקבות פרישתה הדרמטית של ח"כ עידית סילמן. הפוליטיקאים, מכל קצוות הקשת של החברה הישראלית, מיהרו להגיב.

בשמאל תקפו את סילמן על הצעד. ח”כ גלעד קריב ממפלגת העבודה: “אין ספק שנושא החמץ אינו העניין האמיתי שהוביל לפרישה. מקווה שסילמן תחזור בה – המהלך לא יוביל לבחירות”

ח”כ מירב בן ארי הגדירה הבוקר את סילמן כ"חסרת אחריות". בשיחה ל-103FM אמרה בן ארי: “חבל, אנחנו כפוליטיקאים צריכים לשים את השריון ולבוא לעבודה. אחרי שנתיים של הסתבכויות פוליטיות הצלחנו להקים ממשלה – חבל על הזמן, קצת אחריות אישית”

ח”כ אלי אבידר ממפלגת ישראל ביתנו אמר: “חודשים שאני מתריע שמימינה תפתח הרעה. פרשנו להם שטיח אדום, אנחנו דורכים מולם על ביצים, נמנעים מלקדם חוקים שהתחייבנו עליהם לבוחר ואז מחנה השינוי מקבל יריקה בפרצוף”

‏יאיר גולן התראיין ל-FM103  ואמר: "אפורטוניסית פוליטית מהזן הכי נחות שיש. אנחנו במשבר אמיתי״.

ח”כ מוסי רז על פרישת סילמן: “משהו מעניין קרה כאן. אני לא זוכר סיבוב של 180 מעלות בפוליטיקה הישראלית. מדובר במקרה חסר תקדים” .

ח"כ מתן כהנא, חברה של סילמן למפלגה, אמר הבוקר לגל"צ: “גיליתי על זה ממש עכשיו, אני מקווה שזה הפיך. הממשלה הזו עושה דברים טובים לעם, היא קמה בגלל אילוץ פוליטי אבל אני חושב שכדאי מאוד שהיא תמשיך לתפקד".

יו”ר סיעת הרשימה המשותפת, ח”כ סאמי אבו שחאדה, מיהר גם הוא לצייץ: “התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות. לא ניתן רשת ביטחון לא לבנט ולא נתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו. בימים הקרובים נתכנס ונבחן את האופציות, הכלים והתסריטים שעומדים לרשותנו”.

המפלגות הדתיות והמסורתיות מיהרו לברך את ח"כ סילמן על הצעד האמיץ. יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״אני מברך את ח״כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. ׳בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל׳״.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני אמר ל'קול ברמה': “לא צריך ללכת לבחירות, יש רוב לימין המסורתי והדתי בכנסת הנוכחית".

מארגני הפגנת הימין ביקשו הבוקר באופן רשמי מסילמן להצטרף אליהם הערב להפגנת המחאה נגד ממשלת ישראל, להיות אורחת כבוד ולנאום מול עשרות אלפי המפגינים

ח״כ יואב קיש התראיין אף הוא ל'קול ברמה' ואמר: “אתם תראו עוד שינויים מאוד משמעותיים במעבר חברי כנסת מהקואלציה. כולם הבינו שזה נגמר. אני אומר את זה על סמך מציאות פוליטית ודברים קונקרטיים. זה לא התבשל יום אחד, זה אירוע שמתנהל מאז הקמת הממשלה. תמיד דיברנו איתם כדי להנצל מהממשלה. הם חשבו שיצליחו ליצר משהו שתואם את התפיסות שלהם ולא הצליחו".

ח"כ יריב לוין אמר הבוקר:" ח”כ סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה".

תגיות:עידית סילמןמערכת פוליטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה