חדשות בארץ

הלוחם שנפצע אנוש בפיגוע בחדרה משחזר את הקרב: "חטפתי עשרות כדורים. נמנע טבח"

המסתערב שנאבק במחבל ונפצע אנושות בפיגוע בחדרה התעורר בחסדי שמים. "אם המחבלים היו גולשים למטה – היו שם 20 ילדים הרוגים"

  • ד' ניסן התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ת', לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב, נפצע אנושות מקרב הירי שניהל עם חבריו מול שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה. הוא הורדם והונשם, ובחסדי שמים גלויים התעורר ופקח את עיניו.

בראיון לחדשות 12 שחזר ת' את הפיגוע הקטלני, בו נרצחו שני חבריו – יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי"ד. "שמענו את הירי כשהיינו בדרך למסעדה בחדרה. עצרנו את הרכב בצידי הכביש והתחלנו לרוץ לעבר מקור הירי עם אקדחים שלופים. המטרה הייתה להגיע כמה שיותר מהר לנקודה", הוא הסביר והדגיש כי "אם הם היו גולשים למטה - זה היה טבח".

"אם זה לא אני ולא י' שהיה איתי ולא ל', זה 20 ילדים הרוגים", הוסיף ת' ושחזר את הקרב הקשה. "הם באו עליהם עם תחמושת של M16 כשלא היה להם M16 למעשה. זאת אומרת, הם חיכו למקום כדי להרוג חיילים כדי לקחת להם את ה-M16. אני רץ להגיע כמה שיותר מהר. רץ לכיוון הירי, ואז אני מזהה 10 מטר מולי. אני מזהה אחד, שפותח עליי באש. אני חוטף, אני נופל, אני עוד נושם, אין לי בעיה. אני ממשיך, קם, אני מחכה לו, נותן לו עוד כמה כדורים, הוא מתכופף. אני מחכה לו, נראה לי עוד פעם, הוא עומד - אני נותן לו כדורים ואז הוא נעלם לי, ואז אני חוטף... חוטף מצד דרום כדורים, רסיסים, אני לא יודע מה אני חוטף. שם חטפתי חזק".

המחבלים ירו לעבר ת' עשרות כדורים, והוא נפצע אנושות. פרמדיקים של מד"א הבהילו אותו לבית החולים הלל יפה, משם הועבר אל בית החולים תל השומר. לת' צפוי תהליך שיקום ארוך, עד שיצא סופית מכלל סכנה.

ל', אף הוא מסתערב של מג"ב, הסתער על המחבלים ונפצע מכדוריהם. מצבו הוגדר קל, והוא אושפז במחלקה האורתופדית של המרכז הרפואי הלל יפה. יום לאחר הפיגוע החל ל' להרגיש כאבים באחת מעיניו. "זה התחיל מעקצוץ ודקירה מציקים,  ובהתחלה חשבתי שאולי נכנס לי ריס לעין", הוא משחזר, אך כיוון שהדקירות לא חלפו הוא פנה לצוות המחלקה, והופנה לבדיקה במרפאת העיניים.

במרפאת העיניים זיהו מידית כי בעין נעוץ רסיס. הרופאים ניסו להוציא את הרסיס בדרכים שגרתיות, אך כיוון שהרסיס חדר לקרנית בעומק גדול, הם העבירו את ל' לחדר הניתוחים. "היה ברור שעומק החדירה לקרנית העין גדול ויש חשש לפגיעה מהותית בראיה ואף סכנה לאיבוד הראייה", הסביר ד"ר אורי שייר, רופא בכיר במחלקת עיניים. "מהר מאוד הבנו שהפעולה חייבת להיעשות בניתוח". בחסדי שמים הוצא הרסיס בשלמותו וללא פגיעה בשלמות העין.

תגיות:חדרהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה