חדשות בארץ

הפגנה מול ביתה של עידית סילמן: "פגיעה בלומדי התורה"

אברכים הגיעו ללמוד ולמחות מול ביתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן: "ביטול הסבסוד במעונות היום לאברכים – פגיעה ביכולת של לומדי התורה להתפתח ולהיות רבנים ודיינים"

  • ג' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפגנה שקטה מתקיימת הבוקר (שני) מול ביתה של ח"כ עידית סילמן, יו"ר הקואליציה. למקום הגיעו אברכים, הבעלים של פורום נשות לומדי התורה 'תורתן אמנותן', כדי ללמוד תורה ולמחות על ביטול הסבסוד לאברכים במעונות היום.

אביעד מושקוביץ, אחד האברכים, הסביר לערוץ 7 את מטרתה של ההפגנה. "באנו למחות מול ביתה של ח"כ עידית סילמן על פגיעה בלומדי התורה וביכולת של הלומדים להתפתח לכיוונים של רבנות ודיינות", אמר.

"כל אדם דתי רוצה שיהיה לו רב ודיין וצריך להבין שהדברים הללו לוקחים זמן ודורשים לימוד ממושך. הפגיעה הנוכחית אומרת שאברך לא יקבל הנחה על הילדים שלו במעון - וכמובן ששנות האברכות - הן אלה שיש בהם ילדים קטנים וההנחה הזו משמעותית מאוד. אברך צריך להחליט אם הוא חי בחרפת רעב או עוזב את בית המדרש. כך מפקירים ומחריבים את עולם התורה של הציונות הדתית".

מושקוביץ הוסיף כי "רוב מוחלט של האברכים עובדים בפועל בעבודות נוספים ומשקיעים את הלילות, את ימי שישי בשביל קצת להרוויח עוד עבור ביתם, אבל אברך שיצא לעבוד בצורה מלאה לא ייבנה בתורה. כך לא יגדלו רבנים ודיינים בעם ישראל וכשהציבור יצטרך את עמוד השדרה הרוחני הזה - לא יהיה לו אותו".

ח"כ עידית סילמן הביעה תמיכה במפגינים: "לומדי התורה - אני איתכם", אמרה.

תגיות:אברכיםמעונות היוםעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה