חדשות בארץ

סערת החמץ: תקודם הצעת חוק שתאפשר למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים

ח"כ עידית סילמן נפגשה עם ח"כ משה ארבל על מנת לבחון את קידום הצעת החוק של האופוזיציה

  • ג' ניסן התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

ח"כ עידית סילמן נפגשה עם ח"כ משה ארבל (ש"ס) על מנת לבחון קידום הצעת חוק, שתאפשר למנוע הכנסת חמץ לבתי החולים. על פי החוק, יוכלו מנהלי בתי החולים להחליט בכל מוסד מהי המדיניות בנושא הכנסת החמץ בפסח.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', יו"ר הקואליציה עידית סילמן נפגשה עם ח"כ משה ארבל מש"ס. השניים שוחחו על האפשרות לסייע להצעת החוק של האופוזיציה לעלות להצבעה ביום רביעי הקרוב, אז תתכנס המליאה לדיון פגרה. גם מלשכתו של ח"כ ניר אורבך הביעו עניין בנוסח החוק ובאפשרות לקידומו. מנגד, ביש עתיד כבר הבהירו שלא יאפשרו לשום חוק מהסוג הזה לעבור בכנסת.

כזכור, אתמול תקפה יו"ר הקואליציה עידית סילמן את שר הבריאות ניצן הורוביץ, על כך שהורה לבתי החולים לא למנוע הכנסת חמץ בפסח. "כל המדינה בטלטלה, ושר הבריאות מוצא לנכון להוציא הודעה שקשורה לחמץ בפסח בבתי החולים, למקום שהוא כל כולו רעות והתחשבות באחר. מקום שלא רק מציג את ערך הרעות והאחדות ובאמת בסופו של דבר זאת לא הציפייה שלנו משר שיבוא להחריב את זה.

"אנשים בשואה צמו בפסח כדי לא לאכול חמץ", הוסיפה סילמן, "ושר במדינת ישראל, בתוך קואליציה כמו שלנו, לצערי אומר להכניס חמץ. מעבר לכך שזו פגיעה אישית וזלזול בחברים לקואליציה - זה זלזול באחוזים רציניים, כמעט 70% מהציבור בישראל, ברשות אותה ממשלת אחדות והתחשבות".

ד"ר מאיר פרייס, מנהל המכון להמטולוגיה במרכז הרפואי כרמל ובעלה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס ממשרד הבריאות, מתייחס לסערה ומבקש לכבד את רגשותיהם של שומרי הכשרות. "כשצריכים מחוללי חמצן - פונים ליד שרה, כשנמצאים במצוקה עקב מחלה קשה - פונים לרב פירר, כשצריך לאסוף חלקי גופות מאסונות - פונים לזק"א", אמר ד"ר פרייס. "לא צריך לבדוק בתיק של אף אחד, צריך לכבד את אילו ששומרים על כשרות החג, בדיוק כמו בצבא אפשר פשוט לייצר מתחמי אוכל מחוץ לבית החולים, לא מאוד מורכב".

יו"ר מפלגת הציונות דתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריה של סילמן: "לכל אחד יש קו אדום שגורם לו להתפכח בנוגע לממשלה הזאת. לראשי יו"ש זה קרה בשבוע שעבר עם ההקפאה. לעידית סילמן זה קרה עם הזהות היהודית של המדינה. אני מקבל אותה בזרועות פתוחות, היא תיבחן בתוצאות", אמר סמוטריץ' לרדיו 'קול ברמה'.

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס אף הוא לדבריה של סילמן:  "מציע להתייחס ברצינות לשינוי הכיוון הזה, נושאי דת ומדינה הם חומר הנפץ של הקואליציה הזו, ואם דווקא יו"ר הקואליציה שאמורה לתחזק אותה מאותתת על קו אדום, כדאי להמשיך ולעקוב", כתב בטוויטר שלו.

תגיות:חמץמשה ארבלעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה