חדשות בארץ

עידית סילמן נגד שר הבריאות: "לא יכול להמשיך להיות שר"

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, תוקפת בחריפות את שר הבריאות ניצן הורוביץ: "יש כאן חצייה של קו אדום. לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר"

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן במתקפה חריפה נגד שר הבריאות ניצן הורוביץ: "לא יכול להמשיך להיות שר", אמרה. הדברים מגיעים על רקע הוראתו של הורוביץ לבתי החולים ברחבי הארץ לאפשר הכנסת חמץ במהלך חג הפסח.

"ההוראה של שר הבריאות בנוגע לחמץ בבתי החולים, פגיעה וזלזול בחברי הקואליציה", אמרה סילמן, "כל המדינה בטלטלה ושר הבריאות מוצא לנכון לעסוק בדגלים של עם ישראל".

"יש דברים שקשורים לצביונה של מדינת ישראל והיא בעלת צביון מסורתי יהודי. לא נוכל לקחת חלק במקום שזו האמירה. קוראת לשר ולמשרד לחזור מהדברים", דרשה סילמן. "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר", והבהירה: "במשמרת שלי זה לא יהיה - יש כאן חצייה של קו אדום".

בסביבתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיבו לדברים: "בתי החולים הם מקום ציבורי, ועל כן ישמרו על רווחתו וכבודו של כל הציבור בישראל על פי אמונתו ודרכו. בלי פגיעה ובלי כפייה". 

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס לדבריה של סילמן: "מציע להתייחס ברצינות לשינוי הכיוון הזה, נושאי דת ומדינה הם חומר הנפץ של הקואליציה הזו, ואם דווקא יו"ר הקואליציה שאמורה לתחזק אותה מאותתת על קו אדום, כדאי להמשיך ולעקוב".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן פרסם הודעה חריגה שבה שיבח את יו"ר הקואליציה על עמדתה. "מבקש לחזק את דברי יו"ר ועדת הבריאות ח"כ עידית סילמן בצורך למנוע הכנסת חמץ בחג הפסח בבתי החולים הממשלתיים", לשון ליצמן. "מעבר לויכוח הפוליטי הנוקב, ברצוני לשבח את ח"כ סילמן על הבעת עמדה ראויה וחשובה, כפי שנדרש במדינה יהודית".

 

 

 

תגיות:חמץ בפסחבתי חוליםניצן הורוביץעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה