חדשות בארץ

"מזעזע את הנפש": המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד נידון למאסר עולם

המחבל שרצח את אסתר הורגן הי"ד ביער בשומרון נידון למאסר עולם. השופט: "רוע בלתי נתפס. מקרה המזעזע את הנפש"

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (ראשון) עונש מאסר עולם על המחבל מחמוד כבהא, שרצח את אסתר הורגן הי"ד בדצמבר 2020. המחבל נידון ל-3 שנות מאסר נוספות בגין עבירה אחרת שהורשע בה - תכנון ירי לעבר אדם, וכן הפעלה של שנתיים מאסר נוספות שהיו לו על תנאי. בנוסף נגזר על המחבל לשלם למשפחת הורגן פיצויים בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים.

השופט שקבע את גזר הדין הוקיע את מעשיו של המחבל הנפשע. "כבהא סבר שהוא מביא כבוד לעצמו ולמשפחתו, אבל הוא אדם שפל שהכבוד האנושי רחוק ממנו שנות אור. מקרה המזעזע את הנפש. רוע בלתי נתפס".

המחבל רצח את אסתר הורגן הי"ד לפני שנה וחצי, כאשר יצאה לריצה ביער ריחן בצפון השומרון. כאשר כבהא הבחין בה, תפס אותה והיכה אותה באבן בראשה עד שמתה. אסתר, בת 52 בהירצחה, היתה תושבת טל מנשה שבשומרון, נשואה ואם לשישה.

בחקירתו הודה המחבל כי ביצע את הרצח וטען שהיה זה כנקמה על מותו של חברו, המחבל הרוצח כמאל אבו-וער, שבועות אחדים קודם לכן, בבית הכלא הישראלי. אבו וער מת מסרטן, אולם הרשות הפלשתינית הפיצה שמועה שקרית לפיה הוא מת על ידי כוחות הביטחון הישראלים.

בנימין הורגן, בעלה של הנרצחת, אמר: "כולנו מתעוררים בימים האחרונים ברגשות קשים. קורא לשופטי ישראל לקחת חלק פעיל במאבק בטרור".

בתה של אסתר, אודליה, אמרה בדיון: "מאמו הייתה אישה מאוד מיוחדת וכשהלכה החיים של כולנו התהפכו, העולם התערער. אמא כבר לא פה בעת צרה, אמא כבר לא פה בעת שמחה. יש את החיים שלפני והחיים של אחרי. יום יום הכאב גדל".

תגיות:אסתר הורגן הי"דטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה