חדשות בריאות

טכנולוגיה חדשנית בישראל: רופאים שחזרו אוזן של מטופל

רופאי בית החולים שערי צדק שחזרו אפרכסת אוזן שנכרתה כתוצאה מתאונת עבודה

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רופאים בבית החולים שערי צדק שחזרו אפרכסת אוזן שנכרתה: בן 54 נפצע בתאונת עבודה קשה, ומחצית מאוזנו נכרתה. הפצוע הובהל לבית החולים שערי צדק, שם ניסו רופאי המיון להציל את האוזן על ידי תפירת הגדם למקומו. התפירה לא הצליחה, כיוון שהגדם לא קיבל אספקה מספקת של דם. בשל כך הוחלט להדפיס אוזן חדשה, ולבצע שחזור בגישה החדשנית ביותר שקיימת כיום.

מדובר בשחזור ייחודי בטכנולוגיה מתקדמת עם שימוש של סחוס מלאכותי והעברת רקמות מהרגל.

המטופל, עובד בנגרייה, נפצע מחתיכת עץ כבדה שנפלה על אוזנו, וכרתה מחצית מהאפרכסת. "בהתחלה לא הרגשתי בחסרונה של האוזן, חשבתי שמדובר בחתך מדמם. לקחתי סמרטוט ולחצתי כדי שלא ימשיך לרדת דם. כשהגעתי למיון, התבררה גודל הטראומה. האוזן נחתכה לחצי", משחזר הפצוע. "ביקשתי מבעל הנגרייה להביא מהר את הגדם מהר למרכז הרפואי זה לקח קצת זמן, אך לבסוף החצי החסר נמצא".

ד"ר יואב גרונוביץ' מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בשערי צדק, שביצע את הניתוח יחד עם צוות רופאי המחלקה, הסביר כי מדובר במקרה טראומה קשה שדרש התייחסות הן לפונקציונליות של הרכבת משקפיים אותם עטה המטופל, והן למראה האסתטי הסופי. "סיכויי החזרת הגדם למקומו הנם נמוכים ביותר. עם זאת, צוות הרופאים שלנו ניסה בכל זאת לבצע זאת, ולאחר שהקליטה של הגדם לא צלחה, החלטנו על ביצוע שחזור מורכב תוך שימוש במרכיב אלופלסטי שישמש כבסיס לשחזור וכתחליף לסחוס. מדובר בחומר המשמש גם בשחזורי קרקפת ועצמות בפנים. היתרון המרכזי בחומר זה הוא בכך שניתן לקבלו בהתאמה מושלמת לאוזן הנגדית", מסביר גרנוביץ'.

"תחליף הסחוס יובא מארה"ב. ובניתוח מורכב בוצע חיבורו לשארית הסחוס הקיימת וכיסויו בשתי שכבות של רקמה רכה – האחת היא רקמת מעטפת שרירית (פציה) מהקרקפת, והשנייה היא עור בשכבה דקה ביותר שנלקח מהרגל ואשר נועד לכסות את הרקמות, ולאפשר שימור הקונטור הייחודי של האוזן", מוסיף מנהל המחלקה. "הניתוח אפשר לעובד החלמה מלאה וחזרה מהירה לשגרת חייו על אף הפציעה הקשה, תוך קבלת תוצאה אסתטית טובה מאד".

תגיות:אוזןבית החולים שערי צדקטכנולוגיה חדשנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה