חדשות בארץ

נתניהו לחברי קונגרס: "איראן גרעינית תסכן את ארצות הברית"

בשיחה וירטואלית שקיים עם חברים בקונגרס האמריקני, אמר ראש האופוזיציה נתניהו כי "אם איראן תגיע לגרעין גם מדינות ערביות סביבנו ילכו בדרכה"

  • כ"ח אדר ב' התשפ"ב
נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קיים השבוע שיחה וירטואלית עם חברי קונגרס אמריקניים, במהלכה הזהיר כי התגרענותה של איראן תסכן גם את ארצות הברית.

בשיחה, שאורגנה במסגרת המשלחת המדינית הוירטואלית שנחנכה על ידי המועצה האזורית בנימין ובשיתוף ארגון yes Israel, השתתפו עשרה חברי קונגרס. "החדשות הטובות הן שישראל חזקה מתמיד", פתח נתניהו את דבריו. "כלכלת ישראל יציבה, השוק החופשי חזק, הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מדהים, וכך גם היכולות המודיעיניות בהן ישראל צוברת יתרונות שמניבים שיתופי פעולה עם מדינות מגוונות".

עם זאת, נתניהו ציין בצד של "הבשורות הרעות", כהגדרתו, את האיום שמהווה איראן ואת הסכם הגרעין המתגבש בימים אלה בינה לבין המערב: "אנחנו לא רוצים שהאייתוללות יהיו בעלי יכולות גרעיניות ויוכלו לקדם כל פיתוח גרעיני. אם איראן תגיע לשם – גם ארצות הברית תעמוד בפני סכנה".

נתניהו הדגיש כי "איראן ללא ההסכם המתגבש היא מדינה מבודדת בינלאומית. איראן עם הסכם תהיה חזקה, ותקבל לגיטימציה רחבה בזירה הבינלאומית. כראש ממשלת ישראל בעבר ובעזרת השם בעתיד, לא אסכים להסכמים שיאפשרו לאיראן להגיע להיות מדינה בעלת יכולות גרעיניות. אנו חייבים לוודא שאיראן מוגבלת, ומה שקורה כרגע שעוסקים בהכלה ולא במניעה. אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, זה יסלול הדרך לנשק גרעיני לידי מדינות ערביות רבות במזרח התיכון. זו תהיה טעות נוראית לאפשר מציאות כזו".

בסיום הדברים, הודה ראש הממשלה לשעבר לחברי המשלחת המדינית של מועצת בנימין. הוא שיבח את מאמציו של ראש המועצה, ישראל גנץ, במלאכת ההסברה בארצות הברית: "מועצת בנימין משמיעה קול אותנטי וחשוב שהעולם חייב להכיר ולשמוע".

גנץ הודה לנתניהו על דבריו ופנה לחברי הקונגרס: "שיתופי הפעולה בינינו חשובים לערכים המשותפים שיש להתיישבות ביהודה ושומרון ומדינת ישראל ולארצות הברית. אנחנו מדברים ומקדמים את האמת במזרח התיכון, והאמת הזו משפיעה ישירות על התנהלות הזירה הבינלאומית. מי שעומד לצידנו מבין, שהפגנת חולשה מול האויבים ואובדן צדקת הדרך והערכים פוגעים לא רק בישראל אלא בעולם החופשי כולו".

תגיות:איראןארצות הבריתהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה