חדשות בארץ

אהוד יערי: "לא מבין את ההתלהבות של ישראל להמשיך ולסייע לחמאס. צריך שינוי מדיניות"

הפרשן הבכיר לענייני ערבים סבור שישראל צריכה לדרוש שינוי יחס מהחמאס, מאבו מאזן ומהאמיר של קטאר, אחרת - יש להקפיא את כל ההטבות לעזה

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
נרות נשמה בזירת הפיגוע, אמש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נרות נשמה בזירת הפיגוע, אמש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 12 לענייני ערבים, אהוד יערי, התראיין היום (רביעי) ב-103FM ודיבר על גל הטרור ועל המהלכים שלדעתו ישראל צריכה לבצע בעקבותיו.

"אני חושב שיש לנו פה סוג של פיגועים שכבר ראינו בעבר", אמר יערי, "אבל כעת הם יותר קשים, מכיוון ששניים מהם התבצעו על ידי ערבים ישראלים. מדובר בכל המקרים בנשק חם ותקני והם מתרחשים ברצף. אנחנו רואים את התופעות האלו בעצימות כזאת או אחרת נמשכות לאורך שנים, לפעמים זה בא בצמידות ולפעמים במרווחים יותר גדולים".

לדברי יערי, מדינת ישראל הייתה צריכה כבר מזמן ללכת על צעד אותו הוא מכנה "חומת מגן מדיני": "אנחנו צריכים לבוא ולומר לאמריקאים, לקוורטט, לאיחוד האירופי, לאו"ם ולמדינות ערב שנמצאות ביחסי שלום איתנו, את הדבר הפשוט הבא - אחד, אם החמאס ממשיך לשבח ולברך על פיגועי טרור ורצח אזרחים ישראלים, אנחנו משעים, לא מבטלים, את הסדרה הארוכה של ההקלות שנתנו לרצועת עזה, ובראש ובראשונה 20 אלף הפועלים שמורשים לעבוד בישראל".

הפרשן המשיך והסביר: "דבר שני, צריך לומר להוד מעלתו האמיר תמים מקטאר, שכל זמן שהוא לא מגנה את פעולות הטרור הוא לא יכול לשלוח הנה את השגריר שלו כדי להעביר כסף לרצועה".

"והדבר השלישי, צריך להגיד לאבו מאזן - יפה מאוד שבחצי פה גינית אתמול את הרצח של החמישה (בפיגוע בבני ברק), אבל אנחנו רוצים לשמוע את זה גם מהוועד המרכזי של הפת"ח, מהוועד הפועל של אש"ף, מהמועצה המרכזית של פת"ח ומממשלת הרשות הפלסטינית בראשותו של האיש הנאלח הזה, מוחמד אשתייה".

"עד שזה לא קורה – את כל חבילות ההטבות והקידומים הכלכליים וכל המאמצים שנעשים, עד כדי כך שישראל מסתובבת בעולם עם הכובע כדי להשיג תרומות לרשות הפלסטינית – עד אז אנחנו משעים את כל זה".

בהמשך הסביר יערי מדוע יש צורך בשינוי מדיניות משמעותי: "זה לא מספיק להביא ארבעה גדודים לגדה, שהמשמעות המעשית של זה תהיה עוד 500 חיילים. זה טוב, זה חשוב, אבל זה לא זה. זה לא מספיק ששב"כ יעשה התאמה וכיול של שיטות הניטור שלו אחרי מחבלים פוטנציאליים. צריך לבוא מלמעלה שינוי מדיניות, שינוי הגדרה שאומר שאנחנו לא סובלים, לא סולחים ובטח לא משתפים פעולה כך או אחרת עם גורמים שאינם מגנים בצורה ברורה את הטרור".

יערי סיכם את דבריו בכך שהוא לא מבין את "ההתלהבות של ישראל", כהגדרתו, "להמשיך ולסייע לחמאס, כאשר חמאס עושה ככל שביכולתו לדרבן פיגועים בישראל. איזו מדינה שמכבדת את עצמה נוהגת ככה? האמיר של קטאר – אנחנו עושים איתו עסקאות, יש לנו מערכת שלמה של שיתוף פעולה איתם כדי לעזור לתושבי עזה המסכנים. אבל אם הוא רוצה לעבוד איתנו – בבקשה שידבר נגד טרור. אחרת, אנחנו משימים את עצמנו במעמד נחות לכל רוחב הגזרה".

תגיות:הרשות הפלסטיניתחמאסקטארטרוראהוד יערי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה