חדשות בארץ

המחבל מבני ברק תכנן בעבר לבצע פיגוע - ושוחרר מהכלא לאחר שנתיים וחצי בלבד

דיאא חמארשה, המחבל שרצח חמישה אנשים בפיגוע בבני ברק, ריצה בעבר עונש מאסר של שנתיים וחצי לאחר שתכנן לבצע פיגוע התאבדות. הוא השתחרר בהסדר טיעון, במסגרתו טען כי מתחרט על מעשיו

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

המחבל דיאא חמארשה, שרצח אמש (שלישי) ארבעה אזרחים ושוטר בבני ברק לפני שחוסל, הציע את עצמו בעבר לביצוע פיגוע התאבדות עבור הג'יהאד האסלאמי. כך נחשף היום ב"הארץ".

על פי הדיווח, בשנת 2011, כשהיה בן 16 בלבד, החל חמארשה לפנות לאנשים שהכיר לצורך הוצאה לפועל של פיגוע התאבדות, ואף החל בהכנות לשם כך. בסופו של דבר, הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון, יחד עם פעיל נוסף שסייע לו, והפיגוע לא יצא לפועל.

המחבל ריצה על כך עונש של שנתיים וחצי בלבד, ושוחרר במסגרת הסדר טיעון מקל במסגרתו הצהיר כי הוא "רוצה לצאת מהכלא כדי לחיות חיים נורמליים יותר". מאז שחרורו הוא התפרנס, בין היתר, מעבודה בישראל, ללא אישור מתאים.

במסגרת הסדר הטיעון, העיד אביו לטובתו וטען כי "שיחקו בו, עבדו עליו. הוא רוצה להשתחרר מהכלא ולהיות סוחר כמוני. הוא אוהב את החיים והוא רוצה לחיות בשלום. אנחנו כמשפחה אוהבים את החיים, ולא את המוות ובוודאי לא רוצים שהילדים שלנו ימותו". בשיחה היום עם "הארץ" סיפר האב כי לא ידע על כוונות בנו, וכי כל הסיפור נפל עליו כרעם ביום בהיר: "דיאא עבד בסחר בטבק איתי, ולא היה קשור לשום פעילות פוליטית וצבאית".

עוד נחשף, כי השופט הצבאי רס"ן סמזר שגוג קיבל את הסדר הטיעון. בפסק הדין הזכיר השופט את חומרת מעשיו של הנאשם אך קבע: "החלטתי בסופו של יום לכבד את ההסדר לנוכח העובדה שהנאשם היה קטין בעת ביצוע העבירות, ולאחר ששוכנעתי שלא היה סיכוי ממשי להתממשות התוכנית".

השופט הוסיף: "התרשמתי שהנאשם מגיע ממשפחה נורמטיבית, וכי לאחר שהוא ישוחרר מהכלא משפחתו ואביו יפעלו לשיקומו ויפקחו עליו. נוסף על כך, לנוכח הודאתו של הנאשם ודבריו, שוכנעתי כי הוא לוקח אחריות על מעשיו ומתחרט עליהם".

תגיות:טרורהג'יהאד האסלאמיפיגוע בבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה