חדשות בארץ

הרב יעקב שלום הי"ד | ים של שכול ויתמות: "המשפחה לא מעכלת את השבר"

גיסו של הרב יעקב שלום הי"ד סופד לו בכאב: "היה אדם מיוחד שנתן תמיד את כל כולו"

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90) / בעיגול: הרב יעקב שלום הי’’ד (צילום: באדיבות המשפחה)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90) / בעיגול: הרב יעקב שלום הי’’ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הרב יעקב שלום הי"ד, בן 36 ואב לחמישה, נרצח אתמול מכדורי המחבל הנתעב, כשהוא בתוך רכבו. גיסו, יהונתן, מספר בראיון לכאן רשת ב' על האבידה והשבר של המשפחה, ועל הנס הגדול – בנו של הנרצח יצא מהרכב דקות ספורות בלבד לפני הרצח.

"הוא היה אדם מיוחד שנתן תמיד את כל כולו, והיה הראשון לפנות אליו כשהיה צריך עזרה במשהו. לא זכור לי שאי פעם סירב לבקשה", מתאר יהונתן בכאב את האבידה הגדולה. "הילדים היו מאוד מחוברים אליו, ברמה שרצו לבוא איתו לכל סיבוב הכי קטן.

הגיס מספר על רגעיו האחרונים של הנרצח, ועל העובדה שבנו ניצל בנס: "הוא נסע עם בנו למספר סידורים בעיר, ודקות ספורות לפני הפיגוע הוריד את בנו מרכב, ועלה כדי להביא משהו למישהו אחר, תוך שהוא מבטיח לבנו שהוא כבר חוזר.

"הוא היה אמור לקחת גם את בנותיו, אך אשתו שלחה אותן לישון כי יש לימודים למחרת. הם ניצלו כך", מתייחס הגיס לרסיסי האור שאופפים את המשפחה בתוך ים השכול והיתמות.

"הוא למד בישיבה והיה המחזיק הכלכלי של הבית. עבד לפרנסתו, ועשה הכל כדי שיהיה טוב לילדים", ממשיך הגיס. "המשפחה לא מצליחה לעכל את זה, כי רק לפני שנה וחצי אביו נפטר לאחר שחלה בקורונה.

יהונתן מספר כי המשפחה למדה על מותו של יעקב מסרטונים ברשתות החברתיות: "זיהינו את הרכב שלו, וכך הבנו שהוא נרצח. חיכינו במשך למעלה משעתיים לקבלת ההודעה הרשמית, וכל הזמן הזה קיוויתי שהוא רק נפצע, למרות התחושות הרעות שהרגשנו.

"ראיתי איך המחבל הסתכל על הרכב והמשיך הלאה, אז הבנתי שיעקב כבר מת. כשגיסתי הגיעה לזירה היא ראתה את הרכב מכוסה בניילונים, אמרו לה שיש כתמי דם - אבל בפועל גופתו היתה עדיין ברכב", אמר בכאב.

הלוויתו של הרב יעקב שלום הי"ד תצא בשעה 11:00 מרחוב אברהם בן דוד 11 בבני ברק, בדרכה לבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

תגיות:בני ברקפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה