חדשות בעולם

לאחר שתקף את פוטין, ביידן מתחרט: "הבעתי זעם מוסרי"

ג'ו ביידן ממשיך לזגזג. מחד, תוקף את פוטין וקורא כי אינו יכול להמשיך בשלטון. מאידך, מבהיר שכוונתו היתה "להביע זעם אישי בלבד"

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

לאחר שקרא לסיום כהונתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מבהיר כי לא התכוון לשינוי מדיניות, אלא הביע זעם אישי בלבד.

"לא רציתי ואני גם לא מבטא עכשיו שינוי מדיניות. הבעתי זעם מוסרי שהרגשתי ואני לא מתנצל על כך", אמר ביידן. את הדברים שקוממו את רוסיה אמר ביידן בשבוע שעבר, בעת שביקר במחנה פליטים בפולין בביקור הזדהות בן 4 ימים. "האיש הזה לא יכול להישאר בשלטון", אמר הנשיא לפליטים האוקראיניים.

כאשר נשאל ביידן האם אמירתו לא תגרור תגובה שלילית מצד נשיא רוסיה, השיב: "לא אכפת לי מה הוא חושב. הוא יעשה את מה שהוא יעשה. אם הוא ימשיך בדרך הזו, הוא יהפוך לאדם מנודה בכל העולם, ואולי גם אצלו בבית". אמירה זו מצטרפת לביטויים קשים נוספים של ביידן נגד פוטין: "פושע מלחמה", "דיקטטור רצחני" ו"קצב".

בקרמלין הגיבו בחריפות. "ביידן לא מחליט, נשיא רוסיה נבחר על ידי הרוסים. הערותיו של ביידן מהוות סיבה לדאגה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. בתקשורת העולמית פרסמו את דבריו של ביידן כקריאה להחלפת המשטר ברוסיה, אך ביידן עצמו וממשלו מיהרו להדגיש  שהנשיא לא קרא לשינוי המשטר.

הקרבות באוקראינה ממשיכים במלוא עוזם. צבא רוסיה מפציץ ומפגיז, אך לא מצליח להתקדם באופן משמעותי. צבא אוקראינה טוען כי הצליח להשיב את השליטה בעיר אירפין הסמוכה לקייב. משרד ההגנה הרוסי מסר כי השמיד מאגר דלק גדול במחוז ריבנו באוקראינה. בדו"ח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי נכתב, כי הכוחות האוקראיניים ממשיכים במתקפות נגד מקומיות באזור קייב. בין היתר הם ציינו את אירפין, בוצ'ה והוסטומל. "חלק מהמתקפות הללו היו מוצלחות, והרוסים נסוגו מכמה עמדות", נכתב.

במהלך היממה האחרונה פונו יותר מ-1,000 בני אדם מערים אוקראיניות דרך מסדרונות הומניטריים. לשכתו של ראש העיר מריופול מסרה כי קרוב ל-5,000 בני אדם נהרגו בעיר מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב העניק הלילה ראיון לרשת PBS האמריקנית, וטען כי רוסיה מרגישה שהיא "בסוג של מלחמה" מול המערב, לאחר הטלת הסנקציות הנרחבות על עסקים ואישים רוסים. "במשך כמה עשורים אמרנו למערב שאנחנו מפחדים מההתקדמות של נאט"ו מערבה. אנחנו חוששים גם מכך שנאט"ו מתקרבת לגבולותינו עם ציוד צבאי. בבקשה שימו לב לזה. אל תדחפו אותנו לפינה".

היום יימשכו שיחות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה בטורקיה, אחרי שבועיים ללא שיחות ישירות. לפני המשא ומתן באיסטנבול, גם הפעם שני הצדדים הבהירו כי הסיכויים לפריצת דרך נראים קטנים, ובכיר אמריקני אמר כי לא נראה שפוטין מוכן להתפשר. 

תגיות:ולדימיר פוטיןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה