חדשות בארץ

12 פעילי דאעש נעצרו במהלך הלילה

ישנם כ-100 ערבים ישראלים שהביעו תמיכה בדאעש. במהלך הלילה נעצרו 12 מתוכם. במקביל, פרטים חדשים על הפיגוע בחדרה חושפים שנמנע טבח המוני

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
תמונה: דוברות המשטרהתמונה: דוברות המשטרה
אא

שני המחבלים שרצחו את יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי"ד הגיעו לחדרה באמצעות מכונית מאזדה של אחד מבני המשפחה – כך דווח בחדשות 12. במכונית נמצאו שכפ"צים, רשתות הסוואה, פנסים ומשקפות. נוסף על כך, על גופם של המחבלים נמצאו אקדחי M16 עם מחסניות מלאות, וכן ארגז תחמושת עם 1,100 כדורים. נתונים אלו מצביעים על כך שהמחבלים תכננו לבצע מסע הרג המוני, והם נערכו לעימות ממושך עם כוחות הביטחון.

בחסדי שמים, כוח מסתערבים שהיה במסעדה סמוכה מנע את הטבח. בסך הכל נורו בזירת הפיגוע כ-60 כדורים, רובם על ידי המחבלים.

בשב"כ נטלו אחריות על אי מניעת הפיגוע, ועל כך שלא זיהו בזמן את תא דאעש בו חברים שני המחבלים. המחבלים הצטיידו בנשק רב, ואף העלו לרשת סרטון שבו הם תיעדו את עצמם טרם הפעולה. נוסף על כך השניים הם בעלי עבר פלילי וביטחוני, ובכל זאת בשב"כ פספסו את תכנון הפיגוע.

ישנם עשרות ערבים ישראלים התומכים בארגון הטרור הרצחני. במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 12 חשודים באום אל-פחם, ואדי ערה וסכנין. מדובר באנשים שתמכו בעבר בדאעש, וחלקם אף ריצו עונש מאסר.

במערכת הביטחון סימנו בעשור האחרון כ-100 ערבים ישראלים שהביעו תמיכה בדאעש, ואף שבו לארץ מהלחימה בעיראק ובסוריה. כיוון שהם נושאים תעודת זהות כחולה, השב"כ מתקשה לעצור אותם ללא הוכחות משמעותיות. בשל מגבלות החוק, כלי המעקב הטכנולוגיים אחרי בעלי תעודת זהות כחולה שונים, ובשל כך לעיתים מתפספס מידע קריטי אודות תכנון פיגוע. בשב"כ מודים שמגבלות החוק בגלל אזרחותם הישראלית של מסומני דאעש מונעת פעילות מנע נוקשה יותר כלפיהם. חלק קטן מהם אף נעצר בשנית ושוחרר בשנים האחרונות לאחר שהביע תמיכה בדאעש, שכן רסיסי המידע לגביהם לא הספיקו להעמדה לדין בשל מגבלות החוק בישראל.

צילומים: דוברות המשטרה

 
תגיות:דאעשטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה