חדשות בארץ

צבי יחזקאלי על הפיגוע בחדרה: "דאעש זה עוד שם למאבק הפלסטיני"

הפרשן לענייני ערבים סיפר שלא הופתע מהתפרצות גל הפיגועים, ומתח קו ישיר בין המאבק הפלסטיני הקיצוני לבין דאעש: "בשורש להם את אותם מטרה – השלטת האסלאם"

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
זירת הפיגוע, אמש (צילום: גילי יערי, פלאש 90)זירת הפיגוע, אמש (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

לא הופתעתי", אמר היום (שני) צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 בהתייחסו לפיגוע בחדרה בו נרצחו שני לוחמי מג"ב. "כמה דיברנו על זה שתהיה התפרצות? אני לא ידעתי אם ההתפרצות הזאת תהיה בסגנון של מהומות רחוב או שזה יהיה בעניין של פיגועים, אמר בראיון ל-103FM. "היה ברור שאחרי הפיגוע בבאר שבע יש זמן של הרמת הכפפה. קיוויתי שזה לא יקרה, אבל לא הופתעתי".

יחזקאלי הסביר שלדעתו השיח לא ממוקד במקום הנכון: אני מאוד מופתע מכל השיח הזה על דאעש. שמעתי הבוקר קצת תקשורת שאמרו בואו נפציץ להם את הבסיסים, בואו נרד על מחנותיהם, ויש רק 19 חברים ואפשר לגמור את הארגון. גם ראש הממשלה אמר 'יש איום חדש. חברים, זה לא שום איום חדש. דאעש זה בעצם עוד שם של לבוש למאבק הפלסטיני, האסלאמי הקיצוני, שבא ומתלבש פה על המאבק הזה.

הפרשן הבכיר קשר בדבריו בין תנועת האחים המוסלמים לדאעש, זאת לאחר שהמגיש אראל סגל ציין שמנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, הצטלם בעבר עם אחד מהמחבלים. הוא הצטלם עם ראאד סלאח כי הם באמת חברים", הסביר יחזקאלי. לדבריו, "אם רוצים לרדת לשורשי האסלאם הרדיקלי, האחים המוסלמים, שבחלק מהעולם נתפסים כלא אלימים ושונים מדאעש, בשורש הם דומים להם מאוד. יש להם אותה מטרה, והיא השלטת האסלאם".

יחזקאלי הוסיף והסביר, כי "דאעש רוצה לעשות את זה מהר באופן קרבי ולערוף ראשים, והאחים המוסלמים אומרים 'רגע, קודם כל נכשיר את הלבבות, וכשלא יתאפשר לנו דרך דמוקרטיה או דרך שלטון אחר, אז נפנה לאלימות, ראו חמאס 1987".

"עכשיו, מבחינתי, זה די אותו דבר. ראאד סלאח הוא גם אידיאולוג של דאעש, אם תרצה, וגם של המדינה האסלאמית, כי הוא זה שתבע את עלבונם של כל הסונים שנטבחו על ידי השיעים. איך אתה יודע שזה לא דאעש? תראו מי מברך הבוקר את הפיגוע הזה? נסראללה. עכשיו יגידו 'רגע רגע, נסראללה, אתה שיעי והם סונים, זה לא משנה פה.

לשאלה מדוע דווקא עכשיו התחיל גל הפיגועים, ענה יחזקאלי: כל פעם שישאלו אותך למה דווקא עכשיו? אפשור, זה מתאפשר כרגע. יש תיאוריה של בסאם גראר (הוגה דעות אסלאמי) שכתב ספר היעלמותה של ישראל ב-2022′. יש הרבה שמאמינים בזה".

"אני עכשיו חוזר משיחה עם חבר בבית לחם על העניין הזה", סיפר יחזקאלי. "הוא אומר לי, אנשים מאמינים שזה הרמדאן האחרון, שהנה המשיח יבוא והעולם ייחרב וזה סופה של ישראל'. אתה יודע כמה מאמינים לזה בשטחים? כמאל חטיב (סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית) נתן את זה בדרשה שלו לפני שבועיים במסגד.

יחזקאלי הבהיר כי אומנם מעטים מערביי ישראל שייכים לפלגים הקיצוניים שמוכנים לצאת לעשות את מה שעשו שני המחבלים מהפיגוע בחדרה, אך הוסיף כי "הרצון שהאסלאם ישלוט קיים אצל כל אחד מהם באופן נסתר כמשאלת לב"

לקראת סיום ציין יחזקאלי כי לחמאס, לאבו מאזן ולדאעש ישנו "משותף אחד. אם הייתה להם יכולת אמיתית, פצצת גרעין וצבא – אנחנו לא היינו פה. עכשיו כל אחד בדרכו, באינטרסים של השבט שלו, של הכלכלה שלו, של הפרנסה שלו, שם את הנקודה הזאת איפשהו. יש אחד שמחביא אותה בחלום שלו, יש אחד שמחביא אותה במשאלת לב ואפילו הוא מבין שזה לא יקרה בחייו, ויש כאלה שלוקחים נשק. זה משותף לכולם.

תגיות:צבי יחזקאליחמאסדאעשפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה