חדשות בארץ

המחבלים הגיעו עם מחסניות מלאות ומאות כדורים; ספרי דאעש נמצאו באום אל פאחם

שני המחבלים הגיעו למקום הפיגוע עם מאות כדורי 5.56 שגנבו מצה"ל, רובים אוטומטיים, מחסניות מלאות וסכינים. פיגוע המוני נמנע

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

פרטים נוספים על פיגוע הירי הנורא אמש (ראשון) בחדרה מצביעים על כך שנמנע מרחץ דמים המוני: שני המחבלים הגיעו לתחנת אוטובוס עם כלי נשק תקניים, בהם רובים אוטומטיים, סכינים, מחסניות מלאות, כפפות ואף ארגז תחמושת עם מאות כדורי 5.56 צה"ליים גנובים. נהג האוטובוס שהבחין במתרחש האיץ את מהירות הנסיעה ונמלט מהמקום.

לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב שישבו במסעדה סמוכה שמעו את היריות, רצו למקום וחיסלו את המחבלים. שניים מהמסתערבים נפצעו באורח קל עד בינוני. לאחר דקות של חילופי ירי הסתיים האירוע, ללא מסע קטל המוני.

שני לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הם שני צעירים בני 19: יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי"ד. משפחותיהם מסרבות להאמין שהפרחים הצעירים אינם. פלאח, תושב הכפר הדרוזי כסרא סמיע בגליל העליון, העלה בימים האחרונים לאינסטגרם שלו תמונה שבה הוא עומד לצד דגל ישראל. ראש העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, אמר כי "זהו פיגוע נפשע. אסור לתת לטרור להרים את הראש, על כוחות הביטחון לעשות את הכול כדי לגדוע את שורשי הטרור והעומדים מאחוריהם. ליבי עם משפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. העדה הדרוזית משלמת שוב מחיר קשה בהגנה על ביטחון המדינה".

שיראל אבוקרט נולדה בצרפת ועלתה עם משפחתה לישראל בשנת 2006. אורי כהן, מנהל תיכון ריגלר בו למדה, ספד לה בכאב: "אנחנו בהלם ועדיין לא מעכלים. שיראל עדיין לא הספיקה לקחת את תעודת הבגרות שלה. תלמידה מצטיינת, כל התעודה שלה מאיות. שיראל שאפה למצוינות ורצתה להגיע גבוה. ילדה חייכנית ואהובה. שמעתי אתמול ב-23:00 בלילה שהיא נרצחה ולא ישנתי כל הלילה. הבוקר נדבר עם כל התלמידים ונקים פינת הנצחה. אנחנו בהלם גדול".

שני המחבלים, איברהים ואיימן אגבריה, הם בני דודים מאום אל-פחם, ערבים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה. אחד מהם ניסה להצטרף לדאעש ב-2016. הוא נתפס בטורקיה בדרכו לארגון, ושוחרר על ידי השב"כ. במהלך הלילה נעצרו קרובי משפחה של המחבלים על מנת לבדוק האם ידעו על כוונתם או סייעו להם לבצע את הפיגוע הרצחני. 

במהלך החיפושים שבוצעו בהובלת שב"כ יחד עם שוטרי תחנת המשטרה באום אל-פחם ובהשתתפות לוחמי היס"מ, מג"ב וכוחות מיוחדים אחרים אותרו ונתפסו כלי נשק מסוג אקדח ורובה אייר סופט, מכשירי סלולר, מסמכים ומחשבים וכן טבעות וספרים המזוהים עם תנועת דאעש.

בתום החיפושים עצרו הכוחות 3 תושבי המקום החשודים בהזדהות והשתייכות לארגון טרור. 2 חשודים נוספים נעצרו במקומות אחרים.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הבוקר: "הלב נשבר ממותם של לוחמי מג"ב שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח ז"ל, שנפלו כשהגנו בגופם על אזרחים מפני רוצחים שפלים. לא נשכח את גבורתם. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ושולח את תנחומיי העמוקים למשפחות. פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה. אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות עירנות. יחד, נוכל גם לאויב הזה".

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן ספד לנרצחים ואמר כי "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

תגיות:דאעשמחבליםאום אל פאחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה