חדשות בארץ

לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הירי: יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי"ד

יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי"ד הם לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע הירי בחדרה. שישה נוספים נפצעו באורח קל, בינוני וקשה

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בפיגוע הירי הנורא אמש בחדרה נרצחו שני לוחמי מג"ב: רש"ט יזן פלאח, בן 19 מהכפר הדרוזי שבצפון הארץ כסרא סמיע ורש"ט שיראל אבוקרט, בת 19 מנתניה. פלאח השאיר אחריו הורים, אח ואחות, אבוקרט השאירה אחריה הורים ואח.

שישה לוחמי מג"ב נוספים נפצעו באורחים שונים במהלך קרב היריות עם המחבלים החמושים. הלוחמים פונו לבית החולים הלל יפה. מצבו של אחד הפצועים מוגדר, נכון להבוקר, קשה מאוד, פצוע נוסף במצב בינוני, ושלושה פצועים במצב קל.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

מצילומי מצלמות האבטחה עולה כי המחבלים המתינו שאוטובוס יגיע לתחנה ושנוסעים ירדו ממנו, ואז פתחו באש לעבר העוברים והשבים. נהג האוטובוס שהבחין בנשק נמלט מיידית מהמקום, ושני המחבלים פתחו באש לעבר קבוצה של לוחמי מג"ב שהיו במקום. שני שוטרי יס"מ ששהו במסעדה סמוכה שמעו את חילופי היריות ומיהרו למקום. השוטרים חתרו למגע ולאחר חילופי יריות חיסלו את שני המחבלים.

המחבלים הם ערבים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה, תושבי אום אל פאחם. במהלך הלילה בוצעו מעצרים בקרב בני המשפחה של המחבלים, ביניהם אחיו של אחד המחבלים. על חקירת הפיגוע הוטלו צו איסור פרסום.

המחבלים השתייכו לדאעש. בהודעה שפרסם ארגון הטרור האסלאמי נמסר: "לפחות שני פעילים במשטרה היהודית נהרגו ואחרים נפצעו בהתקפת פלישה משולבת של לוחמי המדינה אסלאמית בצפון פלסטין".

במערכת הביטחון הוחלט להעלות את רמת הכוננות של המשטרה בכל רחבי הארץ לרמה הגבוהה ביותר, ולחזק את אזור יהודה ושומרון וקו התפר בארבעה גדודי לוחמי צה"ל. ההערכה היא שמחבלים נוספים ינסו, חלילה, לבצע פיגועים בימים הקרובים.

אחיו של אחד המחבלים שביצע את הפיגוע בחדרה נעצר הלילה

מפכ"ל המשטרה הגיע הלילה לבקר את ארבעת לוחמי מג"ב שנפצעו בפיגוע. "זהו ערב קשה בו איבדנו שני לוחמים", אמר, "אך בפעילותכם אני יכול לומר בוודאות שהצלתם חיים של לא מעט אזרחים. שני המרצחים הגיעו עם כמות אמצעי לחימה ותחמושת גדולה ואם לא היו נפגעים באותו רגע היינו מתעוררים לבוקר אחר. הם תכננו מסע הרג הרבה יותר גדול ותכננו לרצוח כל מה שיעבור בדרכם.

"הצלתם את מדינת ישראל מיום דמים ומרצח של עשרות אזרחים וזו גבורה. אם לא אתם כאן היה מתבצע פיגוע המוני", הוסיף המפכ"ל.

תגיות:חדרהפיגוע ירימחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה