חדשות בארץ

גל הטרור נמשך: שני נרצחים בפיגוע ירי בחדרה, מסתערבים חיסלו את המחבלים

מספר ימים לאחר פיגוע הטרור בבאר שבע בו נרצחו ארבעה בני אדם, פתחו שני מחבלים באש לעבר עוברים ושבים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. כוח מסתערבים ששהה בסמוך לזירת הפיגוע חיסל את המחבלים

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 22:15)

פיגוע ירי רצחני הערב (ראשון) בחדרה: שני מחבלים פתחו באש מנשק אוטומטי לעבר נוסעים שירדו מאוטובוס במרכז העיר. שני בני אדם נרצחו וארבעה נוספים נפצעו. המחבלים חוסלו על ידי לוחמים ביחידת המסתערבים של מג"ב, ששהו במסעדה בסמוך לזירת הפיגוע. צוותי מד"א פינו לבית החולים הלל יפה ארבעה פצועים, בהם שניים במצב קשה ושניים במצב בינוני. המחבלים הינם ערבים ישראלים תושבי אזור אום אל-פחם. ראש הממשלה נפתלי בנט עושה בשעה זו את דרכו לזירת הפיגוע. 

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר הגיעו שני מחבלים לרחוב הרברט סמואל בחדרה והחלו לבצע ירי לעבר כוח משטרה שהיה במקום. כתוצאה מהירי נקבע מותם של שני עוברי אורח. כוח מסתערבים שהיה במקום חתר למגע, ולאחר קרב יריות קצר ניטרל את המחבלים. כתוצאה מהירי שלושה שוטרים נפצעו ופונו למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה".

דובר מד"א זכי הלר מסר: "בשעה 20:43 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על חמישה פצועים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, ארבעה פצועים, בהם: שניים במצב קשה גברים כבני 20, ושניים במצב בינוני גבר כבן 45 וצעירה כבת 20. בשטח מטופלים שני נפגעים נוספים, ובנוסף שני המפגעים".

חובש בכיר במד"א, ויקי קלי, סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. ראינו שישה נפגעים שוכבים, חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש. הם סבלו מפצעי ירי. עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של שניים קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואישה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים, ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

בבית החולים הלל יפה עדכנו, כי לחדר המיון הגיעו שישה פצועים, שלושה מהם במצב קל, אחד במצב בינוני ושניים במצב קשה ויציב.

פיגוע הדמים התרחש בשעה שבנגב מתקיימת פסגה מדינית בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, מצרים, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. במשרד החוץ אמרו כי שר החוץ יאיר לפיד "עדכן את שרי החוץ המשתתפים ב'פסגת הנגב' בפרטי הפיגוע בחדרה. כל שרי החוץ גינו את הפיגוע וביקשו לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים". לפיד מסר כי "פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תיאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב: "פיגוע טרור קשה מאוד הערב בחדרה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. הטרור מרים את ראשו – ורק יד קשה ותקיפה תחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר בתגובה בתגובה כי "הכוונה של הממשלה לתת הטבות לפלסטינים על אף האלימות האסלאמית הצפויה בחודש הרמדאן היא איוולת והיא מסכנת את חיי כולנו, שכן הפיגועים ילכו ויתגברו. בשבועות האחרונים נוכחנו לראות שכוחות הביטחון מתקשים להתמודד אפילו עם מפגעים מתוך ערביי ישראל, ואנו מבינים שמישהו כאן איבד את הצפון".

"אנו דורשים מהממשלה להודיע עוד היום על פעילות מוגברת בקרב ערביי ישראל ולפעול לביטול כל ההטבות שתוכננו לרשות הפלסטינית לתקופת הרמדאן, ביניהן הכנסת משפחות אסירים ביטחוניים לביקורים ללא הגבלה, הכנסת פלסטינים לתפילות בהר הבית והגדלת אישורי העבודה הם בקרב ערביי יו"ש הן בקרב ערביי עזה. בנוסף אנו דורשים מהממשלה לישם את חבילת ההרתעה שלנו נגד הטרור, אותה הם מכירים היטב, באופן מיידי בכדי למנוע רצח יהודים נוספים".

כזכור, ביום שלישי האחרון נרצחו ארבעה בני אדם בפיגוע משולב של דריסה ודקירה בבאר שבע. המחבל, בן 34 מהיישוב הבדואי חורה, נידון ב-2015 לחמש שנות מאסר לאחר שהביע תמיכה בארגון דאע"ש ותכנן לצאת לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון הטרור. הוא החל את מסע הרצח בתחנת דלק בעיר, ודקר את אחת העובדות במקום. בהמשך הוא דרס ברכבו רוכב אופניים במרכז מסחרי סמוך, יצא מהרכב והמשיך לדקור עוברים ושבים. המחבל נורה למוות על ידי אזרחים נושאי נשק.

תגיות:חדרהפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה