חדשות בארץ

בנט כינה את יהודה ושומרון "הגדה המערבית" – בימין תוקפים בחריפות

בהצהרה משותפת לתקשורת עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, כינה ראש הממשלה נפתלי בנט את יהודה ושומרון במילים "הגדה המערבית". יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אובדן דרך ואיבוד עשתונות"

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
בנט ובלינקן, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ובלינקן, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:09)

בימין הגיבו היום (ראשון) בחריפות על דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שבהצהרה לתקשורת כינה את יהודה ושומרון במילים "הגדה המערבית".

בלינקן הגיע לישראל כדי להשתתף ב"פסגת הנגב", יחד עם שר החוץ יאיר לפיד ושרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. בתום פגישתו עם בנט, נשאו השניים הצהרה לתקשורת, במהלכה אמר בנט: "השבוע יחל חודש הרמדאן. הממשלה הזו פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. רק היום אישרנו 20,000 פועלים מעזה לעבודה בישראל. נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה. אנחנו לא יכולים לפתור הכל אבל יכולים לשפר את חיי האנשים בשטח, והודות גם לעזרה שלכם זה קורה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב על דבריו של בנט: "למעטים שעוד מתעקשים לעצום עיניים ולא להבין שבנט כבר מזמן חצה את הרוביקון ועבר לשמאל, אולי עכשיו תפנימו. ממנכ"ל מועצת יש"ע ל'גדה המערבית' בקצת זמן והרבה אגו ואמביציות פוליטיות. למרבה הצער, מרגע הקמת הממשלה הזו היה ברור לי שזה יקרה. ושוב, לא כי אני נביא, אלא פשוט כי אני מכיר את בנט ואת התהליך שעובר עליו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר: "ההגדרה של בנט לחברון עיר האבות, לשילה הקדומה, להר גריזים ולהר עיבל, לקבר רחל ולסוסיא הקדומה בשם הגדה המערבית מלמדת על עומק השבר, אובדן הדרך ואיבוד העשתונות. כי נמכרנו אני ועמי".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב: "כמה לא מפתיע שאמירה כזו מגיעה ממי שחבר לתומכי טרור ולמפלגות אנטי ציוניות. מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מוחק את האידיאולוגיה שלו. אמירה מסוכנת מאוד לעתיד יהודה ושומרון".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר: "לא יאומן שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר וראש הממשלה בהווה נפתלי בנט מאמץ את הנרטיב הפלסטיני המאמין ב'כיבוש'. מדובר בעוד צעד בדרך לממשלת השמאל אחרי שהבטיח עשר מעלות ימינה".

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, תקף: "התבטאות כזו היא התדרדרות ערכית נוספת של הממשלה. זה מתווסף להקפאת הבנייה והפניית הגב להתיישבות. ממשלה כזו צריכה ללכת הביתה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לביקורת, כי "בדרך כלל ראש הממשלה משתמש במינוח 'יהודה ושומרון', גם בעברית וגם באנגלית. זו התבטאות מקרית, ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת".

מוקדם יותר היום פתחו ראשי רשויות ביהודה ושומרון במחאה מול משרד ראש הממשלה, על רקע הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. מנכ"ל תנועת אמנה, זאב חבר (זמביש) - שממעט להתבטא בפומבי - נשא במקום דברים חריפים וקרא להפלת הממשלה: "הממשלה הזאת מפקירה את אזרחי ישראל", הצהיר. "לא הייתי מחסידי הממשלה הזאת מהרגע הראשון, בלשון המעטה, אבל עכשיו ברור יותר מתמיד שהיא צריכה לעבור מהעולם, אין לה זכות קיום. הממשלה הזו תעבור מהעולם על כך שהיא מקפיאה את הבנייה ביהודה ושומרון".

תגיות:נפתלי בנטיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה