חדשות בארץ

אם ובתה ילדו בהפרש של שבוע: "הקב"ה שולח מלאכים בליווי של רופאים"

ביום הברית של בנה השישי, הגיעה רחל בן דהן בחזרה לחדרי הלידה ברמב"ם, והפעם – כדי לסייע לבתה ג'ניפר בלידת בתה הבכורה

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רחל בן דהן, (43), תושבת חיפה, ילדה את בנה השישי בבית החולים רמב"ם. לאחר שבוע, ביום הברית של התינוק, הגיעה שוב לחדר הלידה, והפעם... כדי ללוות את בתה ג'ניפר בלידת בתה הבכורה.

משפחת בן דהן עלתה מארגנטינה לפני 10 שנים, ומאז ילדה רחל 4 ילדים בבית החולים רמב"ם. האחרון שבהם, כאמור, בשבוע שעבר – ביום הפורים.

שבוע בדיוק לאחר מכן, בעוד משפחת בן דהן מתכוננת לשמחת ברית המילה של הרך הנולד, הגיעה ג'ניפר גולדפרב (22), בתה של בן דהן, ללדת את בתה הבכורה.

"ידענו שג'ניפר צפויה ללדת בכל יום. השתעשענו אפילו ברעיון שזה יקרה באותו הזמן", אומרת בן דהן. "דאגתי כל הלילה. רציתי להיות ליד בתי ברמב"ם. לידה ראשונה, נכדה ראשונה, ואני בבית עם תינוק בן יומו".

ברית המילה תוכננה לשעה 14:30 בצהריים, ובבוקר התקשר בעלה של ג'ניפר והודיע שהלידה מתחילה. "עזבתי תינוק בן שבוע עם בעלי והלכתי להיות איתה", משתפת בן דהן. "זכיתי להיות בלידה שעתיים וחזרתי לבית, להתארגן לטקס הברית".

"קיוויתי שאימא תגיע", מציינת ג'ניפר בהכרת תודה לאמה, יולדת בעצמה, שהגיעה לסייע לה בלידה. "היא נתנה לי כוח. הייתי צריכה אותה לידי. ברגע שהיא הגיעה, התחלתי לחייך. הלידה הייתה פשוט מדהימה, הצוות תמך ונתן ביטחון. אימא מכירה פה כבר את כולם", השתיים צוחקות.

"אומרים שהקדוש ברוך הוא ישלח מלאכים בליווי של רופאים", אומרת הסבתא היולדת בעצמה. "כך הרגשתי בכל לידה. ממש מלאכים".

השתיים, שעברו את ההריון בצוותא, גרות בסמיכות אחת לשניה, ואף עובדות יחד בסלון כלות בשכונת קרית שמואל. "נגדל את שני התינוקות יחד", הן אומרות. "בינתיים אני חושבת איך אני עושה בייביסיטר לנכדה, יחד עם התינוק שלי", אומרת בן דהן.

תגיות:לידהברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה