חדשות בריאות

9,726 מאומתים חדשים. מי אתה, ווריאנט BA3, והאם אתה מסוכן?

ביממה האחרונה אומתו 9,726 חולי קורונה. מקדם ההדבקה ירד במעט. ווריאנט BA3 התגלה בישראל, אך הוא אינו מדבק יותר או מסוכן יותר מקודמיו

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

9,726 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אומתו ביממה האחרונה לנגיף הקורונה. מדובר ב-23.69% של בדיקות חיוביות, מתוך 41,053 בדיקות שבוצעו. מקדם ההדבקה ירד במעט, וכעת הוא עומד על 1.35.

מנין החולים הקשים עומד על 296, מתוכם 117 מונשמים. סך הנפטרים מקורונה בישראל מאז פרוץ המגיפה - 10,464 בני אדם. מתחילת החודש נפטרו בישראל 216 חולי קורונה.

בסוף השבוע שעבר דווח כי התגלה בישראל חולה אחד עם ווריאנט BA3 משושלת האומיקרון. הווריאנט אותר כבר בחודש שעבר והתפשט ברחבי העולם, וכבר בתחילת החודש מסר ארגון הבריאות העולמי כי הוא עוקב אחר תתי זנים נוספים ממשפחת האומיקרון, הכוללים את הזנים BA1, BA2, ו-BA3. על פי בדיקות שנערכו, הווריאנט החדש אינו מדבק כקודמיו, ואינו נחשב למסוכן יותר. התסמינים שלו דומים לאלה של האומיקרון, והם כוללים בעיקר: כאב גרון, נזלת, עיטוש, כאב ראש, כאבי שרירים וחום בינוני.

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, ציין כי מדובר בווריאנט שככל הנראה גורם למחלה קלה, בדומה לאומיקרון. "מקווה שרואים התמתנות, מקדם ההדבקה ירד קצת. מספר החולים במצב קשה לא עלה בימים האחרונים, וזה מסמן שהווריאנט החדש כנראה גורם לאותה מחלה כמו האומיקרון. זה חלק מהחיים לצד הנגיף", אמר לגלי צה"ל.

"אנחנו בדרך לסיום המגיפה", הוסיף פרופ' אש. "אני חושב שמדובר בחודשים בודדים עד שנוכל להקל עוד קצת. אבל צריך לזכור שהנגיף עדיין פה והסיכון מווריאנטים חדשים עדיין קיים".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לחובת עטיית המסיכות. "יש אצלנו הגבלות מעטות מאוד, מה שנשאר זה בעיקר מסיכות. מעריך שאם תהיה ירידה נוספת בתחלואה, ניפרד גם מהמסיכות. אבל כרגע זה קצת מוקדם מדי", אמר.

תגיות:קורונהאומיקרוןBA3

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה