חדשות בארץ

4 שרי חוץ ערבים ומזכיר המדינה האמריקני: "פסגת הנגב" תיפתח היום

"פסגת הנגב", בה משתתפים 6 שרי חוץ, נפתחת היום בישראל ותימשך עד מחר. הפגישה נערכת על רקע החשש מאיראן והחזרה הצפויה להסכם הגרעין

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

היום (ראשון) תיפתח "פסגת הנגב" במלון ישרוטל קדמא בשדה בוקר, ובה ישתתפו שישה שרי חוץ: שר החוץ יאיר לפיד, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני, שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה ושר החוץ של מצרים סאמח שוכרי.

שרי החוץ יגיעו החל משעות אחרי הצהרים ויאכלו ארוחת ערב משותפת. הפסגה תימשך עד מחר, ואז יימסרו הצהרות לתקשורת.

גורם בכיר במשרד החוץ מגדיר את הפסגה כ"היסטורית". בדברים שאמר ל-ynet ציין הבכיר כי הפסגה נערכת על רקע החשש מאיראן והחזרה הצפויה להסכם הגרעין, והמדינות המשתתפות בה רואות בצורה זהה את האיום האיראני. "בישראל לא הייתה מעולם פסגה בסדר גודל כזה, שבה ישראל מארחת ארבעה שרי חוץ ממדינות ערב", אמר. "המטרה היא ליצור מזרח תיכון חדש".

שרי החוץ ידונו בסוגיה האיראנית, כאשר החשש המשותף של המדינות הערביות הסוניות הן מהסכם הגרעין שעתיד להיחתם בימים אלו בווינה. המדינות חוששות במשותף שהסרת הסנקציות האמריקאיות תאפשר לאיראן לקבל לידיה מיליארדי דולרים – כסף שאותו תוכל להשקיע בפעילויות החתרניות שלה ברחבי המזרח התיכון.

במהלך הפסגה ידונו השרים בנושאי הנפט והגז המאמירים בעולם, עלייה שהוחרפה עם פרוץ המלחמה באוקראינה. השרים ידונו גם בנושאים כלכליים נוספים.

בתוך כך, היום ייפגשו ברמאללה מלך ירדן עבדאללה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כאשר מטרת הפגישה היא "למנוע הסלמה בירושלים ברמאדן". שר הביטחון בני גנץ קיווה להצטרף למפגש, אך ראש הממשלה בנט לא אישר את השתתפותו. על פי הדיווחים, גנץ רואה בהשתתפותו בפסגה צורך בטחוני חשוב בעוד ראש הממשלה חושב שמדובר בניסיון להסיט את הפוקוס מפסגת הנגב ולגמד אותה, וכן לעסוק באופן מיותר בסוגיה הפלסטינית שאינה נמצאת כרגע בראש סדר העדיפויות של הממשלה. גורל ההשתתפות יוכרע היום בפגישה מכרעת בין השניים.

תגיות:יאיר לפידבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה