חדשות בארץ

אחת ולתמיד: למה היה כל כך קר השבוע?

אם גם אתם לא הפסקתם לשאול את עצמכם מה פשר מזג האוויר הקפוא ששורר בישראל בתקופה האחרונה, בוודאי תופתעו לשמוע שגם במקרה הזה התשובה קשורה למדינה שנמצאת בראש הכותרות - אוקראינה. כל הפרטים

  • כ"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד מנושאי השיחה הפופולריים ביותר בכל שיחה חברית בימים האחרונים הינו הקור העז בפרט ומזג האוויר בכלל. המהדרים אפילו עורכים השוואות ומחשבים שאם לא הייתה שנה מעוברת, היינו כבר בעיצומם של ימי הפסח. אז למה באמת כל כך קר פה?

מומחה האקלים דר זיו ברוך התראיין לרדיו "קול ברמה" וסיפק תשובה מעט מפתיעה: "זה נובע מאוקראינה, באמת. במהלך השבוע הראשון והשני של מרץ, ניתק אוויר קר מאזור מזרח אירופה, התקדם דרומה והתקדם לאזור הים התיכון. מדובר על גוש אוויר קר מאוד רציני".

הוא המשיך והסביר: "האוויר הקר הזה התפשט על פני מזרח הים התיכון, ומה שמיוחד בו זה שאין שום דבר שמפר את השלווה שלו. בדרך כלל, במצב נורמלי יש רוחות מערביות בשכבות הגבוהות והן מזיזות כל דבר מזרחה. במצב רגיל, אם יש לנו אוויר קר, תוך יומיים שלושה הוא עובר מזרחה ואנחנו מקבלים חזרה את הטמפרטורה הקודמת. המצב הנוכחי הוא די חריג, אבל זה משהו שיכול לקרות בכל מיני תקופות והנה זה קרה עכשיו".

מדבריו של ד"ר זיו מתברר שיש סיבה לאופטימיות, שכן האוויר הקר שהגיע אלינו צפוי לעזוב בקרוב מאוד: "אלה הם ימיו האחרונים, כי הוא לא קשור יותר לאזור המוצא שלו. בשבוע הבא יהיה חם, כי הרוחות המערביות יחזרו לשלוט באזור והאוויר הקר הזה ימשיך הלאה. אני מניח שכשנסכם את מרץ, נגלה שזה היה המרץ הקר ביותר ב-50 השנה האחרונות".

 

תגיות:אוקראינהמזג אווירגל קור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה