חדשות בארץ

"הוא היה נראה שליו ורגוע. מיתת נשיקה ממש": נכדו של הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל על רגעיו האחרונים

כשבוע לאחר שמרן שר התורה הלך לעולמו, נכדו המקורב אליו, יענקי קנייבסקי, מספר על הרגע בו הבין שמשהו לא כשורה אצל הרב ועל קריאת "שמע ישראל" שנפלטה מפיו

  • כ"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, שהה לידו ברגעיו האחרונים. בריאיון ל"בקהילה" הוא מספק עדות מצמררת לרגעים בהם הבינו שמצבו של הרב אינו כשורה.

קנייבסקי הנכד מספר: "היינו בבית יחד עם אבי שיחיה ובן דודי הרב גדליה הוניגסברג. היה פה אח שהיה צריך לקחת מהרב בדיקה. חיפשנו וריד ולא מצאנו, התפללנו שנמצא וריד כי הבדיקה הייתה חשובה. הרב היה ער, ואפילו סימן רגע לאי נוחות ביד. הוא היה חלש ומחובר למחולל חמצן. הסטורציה הייתה 95, ולא הייתה שום דאגה ממשית".

"פתאום אני מסתכל על הרב, ורואה שהפנים שלו מוזרות, חסרות תנועה", מוסיף הנכד ומספר. "משהו שאני לא מכיר. אני שואל את האח אם המחולל עובד. הוא אומר שכן. אני אומר לו שמשהו לא מובן, שיסתכל על הרב".

"הוא הסתכל – ונבהל. מיד התחיל לשחק עם המחולל, אבל הכל שם עבד מצוין. באינסטינקט, בלי שהבנתי בכלל את גודל האירוע, קראתי מיד 'שמע ישראל', אחר כך אבא סיפר לי שגם הוא קרא".

"התקשרנו להצלה, הם הגיעו וניסו לעשות החייאה, אבל סבא כבר עזב אותנו. הוא היה נראה שליו ורגוע, ללא שום סבל וייסורים. מיתת נשיקה ממש".

תגיות:הרב חיים קנייבסקייענקי קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה