חדשות בעולם

רופאים ישראליים הצילו את חייה של ילדה אוקראינית בת 4

הילדה, חולת סיסטיק פיברוזיס שנמלטה עם משפחתה מדנייפרו המופגזת, הגיעה לגבול כשהיא מתנשמת בכבדות. הרופאים הישראליים הצליחו לייצב את מצבה: "שמח שהיינו בדרכה ברגע הנכון"

  • כ"א אדר ב' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

צוות ישראלי של בית החולים הדסה בירושלים הציל את חייה של ילדה אוקראינית בת ארבע, במרפאה שהוקמה על גבול אוקראינה-פולין. המרפאה, שמורכבת מרופאים ואנשי מקצוע שהגיעו מישראל, מעניקה מדי יום סיוע למאות פליטים אוקראיניים, שנמלטים מההפגזות הקשות ומבקשים לעבור את הגבול למדינות השכנות.

אם ושני ילדיה הגיעו שלשום (שלישי) למרכז הפליטים, לאחר שנמלטו מדנייפרו המופגזת ולא הספיקו לארוז ולקחת איתם חפצים רבים. לרוע המזל, הם שכחו לקחת את תרופותיה של יסניה, ילדה בת ארבע שמתמודדת עם מחלת סיסטיק פיברוזיס הפוגעת בתפקוד הריאות והלבלב. הילדה הייתה זקוקה לאינהלציה לפחות שלוש פעמים ביום ולפיזיותרפיה נשימתית על מנת לתפקד – דבר שנמנע ממנה בזמן שהיא ומשפחתה נמלטו מהמדינה.

ד"ר אלכס גיללס, מומחה במחלות ריאות ילדים, סיפר על המפגש עם הילדה החולה: "כשהם הגיעו אלינו למרפאה במחנה הפליטים, האם סיפרה כי היא וילדיה בילו חמישה ימים בדרכים ללא כל טיפול לילדה, מה שדרדר את מצבה והביא אותה לסכנת חיים של ממש".

"לאחר ימים ארוכים של נסיעה, הילדה הגיעה אלינו כשהיא מתנשמת בכבדות עם ריאות חסומות – סכנה מיידית של ממש. אחרי שקיבלה את הטיפול לו נזקקה, העברנו לאמה הדרכה מדוקדקת לפיזיותרפיה שעליה לבצע. יסניה הלכה לישון בלי קשיי נשימה, וקבענו איתה טיפול נוסף למחרת".

"בבוקר, לפני שהמשפחה הועלתה על רכבת לגרמניה, המשכנו את הטיפול הנדרש, והצלחנו לעצור את הקושי הנשימתי", סיכם בסיפוק הד"ר הישראלי. "האימא האמיצה והנחושה הזו עזבה את הכל כדי להציל את ילדיה. לא היינו נותנים לבת הקטנה שלה לאבד את הנשימה. אני שמח שהיינו בדרכה בדיוק ברגע הנכון, הרי לשם כך הגענו לשם".

תגיות:אוקראינהפליטיםבית החולים הדסהסיסטיק פיברוזיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה