עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה בעל חיים הוא הרעשני ביותר?

איך גוזל הקוקייה שותה, הידעתם מהי התכה, וכיצד ניזונה חיפושית הזבל? 5 עובדות שלא ידעתם

  • כ"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם איך הגוזל של הקוקייה מקבל נוזלים? הקוקייה הרצנית לא רק מאכילה את גוזליה, אלא גם משקה אותם. כאשר היא מביאה להם מזון, היא אינה מרפה מן המזון שהיא מכניסה לפיהם הפעור של הגוזלים. כך הרוק נוזל מן המקור שלה אל זה של הגוזל, עד שהיא מוודאת שהוא מקבל די נוזלים.

הידעתם מהי התכה? המושג "התכה" מתאר כל מעבר של חומר ממוצק לנוזל. מעבר זה קורה באמצעות חום, כאשר כל חומר זקוק לדרגת חום שונה על מנת לעבור התכה. כסף, למשל, מותך בחום של 350 מעלות, בעוד שקרח זקוק לחום של חדר ממוצע על מנת לעבור ממצב קפוא למצב נוזלי. אנו רגילים לחשוב על המושג "התכה" בהקשר של מתכות, אך צופים בהתכה בחיי היומיום פעמים רבות: כאשר החמאה נמסה במחבת, כאשר השעווה נוזלת בצדי הנר ועוד.

הידעתם מיהו בעל החיים הרעשני ביותר? זהו כנראה קוף השאגן, שכשמו כן הוא, משמיע קול שאגה צווחני וחזק במיוחד – עד כדי כך שניתן לשמוע אותו ממרחק של כ-3 קילומטרים. עוצמת השאגה שלו מתאפשרת הודות לעצם גדולה שנמצאת בצווארו, ומגבירה את קול שאגתו.

הידעתם כיצד ניזונה חיפושית הזבל? חיפושיות הזבל מביאות אוכל אל הקן שלהן בצורה מעניינת: הן מוצאות גללים וזבל, ומגלגלות אותם לכדור. הן ממשיכות לגלגל את הכדור עד שהוא נעשה גדול מספיק, ואז ממשיכות לגלגל אותו עד לקן.

הידעתם מיהו האייל הקטן ביותר? במשפחת האיילים ישנם זנים רבים, אך הקטן שבהם הוא פודו האנדים, אייל נמוך וקטן שחי בין שיחי היערות שבהרי האנדים – באמריקה הדרומית. הפודו נמצא כיום בסכנת הכחדה, בגלל הרס של בתי הגידול של האיילים, ומתקפות של כלבים עליהם.

תגיות:עובדות שלא ידעתםאייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה