מעניין

סערה בבנק: העבירה 50,000 ש"ח לחשבון שגוי - ובעל החשבון מסרב להשיבם

תגובתו ההזויה של בנק הפועלים ל'טעות' של העברת כסף לחשבון השגוי: "הבנק נעתר לסייע ופנה למוטב וביקש ממנו להשיב את הכספים. לצערנו, הלקוח דחה את פניית הבנק. נדגיש כי לאחר זיכוי המוטב אין ביכולת בנק הפועלים לבטל את ההעברה. אם המוטב מתנגד להחזיר את הכספים, הבנק אינו יכול לחייב את החשבון באופן חד צדדי בסכום המדובר"

אא

סערה בבנק הפועלים: בחור בשם עוז עובדיה ביקש מבת זוגו להעביר סכום כסף גדול מהחשבון שלה לחשבון שלו - אך טעות 'קטנה' בהקלדה, העבירה 50,000 ש"ח לבעל חשבון אחר, שכעת מסבך את העניינים. 

כשגילו בני הזוג את הטעות המרה, היה ברור להם שמדובר במשהו שהבנק יוכל לפתור - על ידי זה שיבטל את ההעברה או שבעל החשבון ישיב את הכסף, אלא שכעת מסתבר שמדיניות הבנק הזויה לחלוטין. "נכנסנו לחשבון דרך האפליקציה של בנק מסד כדי לבצע העברה בנקאית. כתבנו את השם שלי, מספר הבנק, מספר הסניף, מספר החשבון - ואישרנו את ההעברה", סיפר עובדיה לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12.

"אחרי יומיים-שלושה ראיתי שהחשבון שלי לא זוכה בכסף והתחלתי לדאוג", סיפר עוז. "נכנסנו לחשבון שלה שוב לבדוק אם חוייב בכלל, כי יכול להיות שהייתה תקלה וההעברה בכלל לא בוצעה".

ואז התגלתה הטעות הקריטית. "מיד קלטתי שהייתה טעות בספרה אחת של מספר הסניף. החשבון נכון, השם נכון, הכל נכון - חוץ מספרה אחת. במקום סניף 582, כתבנו בטעות 782. באותו רגע לא דאגתי, אמרתי 'בטח אין חשבון כזה'. זה ייכנס לשגויים, אודיע לבנק שהייתה טעות והוא יתקן את הטעות. ולמחרת בבוקר פניתי לבנק", סיפרה ברדה. 

אלא שבמקום להגיע לבנק מסד, הכסף נכנס לאותו חשבון בנק - רק בבנק הפועלים, שמספר הסניף שלו הוא 782.

כעת, למרות שמדובר בטעות אנושית לחלוטין - הבנק מתנער מאחריות, ומטיל אותה על בני הזוג עובדיה. "הבנק פנה ללקוח וביקש ממנו שיחזיר את הכסף, הלקוח אמר שהוא לא מוכן. בבנק אומרים, 'נכון, כתבת את שם המוטב, אבל אנחנו לא מסתכלים בכלל על השם אלא רק על המספר'. הלקוח טוען שזאת טעות של הבנק והוא לא מוכן להחזיר".

ומה עם בנק מסד, למה הוא לא נחלץ לטובת הסיפור? "הבנק אומר שאין לו גישה לרשימת הלקוחות של בנק הפועלים ושהם לא יכולים לוודא מי בעל החשבון. ברגע שהועבר הכסף, הכדור נמצא אצל בנק הפועלים".

תגובתו ההזויה של בנק הפועלים: "הבנק נעתר לסייע ופנה למוטב וביקש ממנו להשיב את הכספים. לצערנו, הלקוח דחה את פניית הבנק. נדגיש כי לאחר זיכוי המוטב אין ביכולת בנק הפועלים לבטל את ההעברה. אם המוטב מתנגד להחזיר את הכספים, הבנק אינו יכול לחייב את החשבון באופן חד צדדי בסכום המדובר".

תגיות:כסףחשבוןטעותמחדל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה